Såhär ska den se ut omodifierad (jag har bara ändrat namn o pw för nätverket jag sitter på). OBS att det är en blankrad alllra sist, vet inte om det har betydelse men det KAN ha det. 9 rader alltså. TAB som indentering.
Kod:
ctrl_interface=/data/system/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=1000
update_config=1
network={
ssid="wifi"
psk="password"
}
Kolla också rättigheterna och ägarskap på filen. Starta en kommandoprompt (better term) och kör
"ls -l /data/misc/wifi" ("LS -L" med små bokstäver, för tydlighetens skull..) Såhär ska det se ut:
Kod:
-rw-rw-rw- root root 18 2011-03-15 15:59 wlan_mac
drwxrwxrwx system system 2011-03-30 11:14 sockets
-rw-rw---- system wifi 131 2011-03-30 11:14 wpa_supplicant.conf
Rättigheterna kan du ställa till "-rw-rw----" genom att först köra "su" för att bli root, och sedan
"chmod 660 /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf".
Är ägarskapet fel kan du ställa det med
"chown system.wifi /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf" (japp, busybox-versionen av chown är knäpp; punkt istället för kolon)
Kör slutligen "cat /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf" och kolla så du verkligen inte får extratecken på slutet eller dubbla radavstånd eller så. Jag använder aldrig adb själv och vågar därför inte svära på att den inte får för sig att konvertera på något dumt sätt. Du kan också jämföra fillängden med den i Windows t ex om du är helt säker på att den är rätt där (131 tecken i mitt fall, inte samma som den jag postade dock)
Click to expand...