Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det bara jag, eller har ni andra också fått igång Angry Birds med Twk006? Om än ganska laggigt... Efter detta är jag jävligt sugen på att pröva med Worms...

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ha ha, där ser man - det funkar men som sagt, ganska laggigt. Testat idag med twk007 och arga fågalar v 1530

3. fresve

fresve Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

usch, får felmeddelanden nu när jag uppgraderat:
    processen com.android.inputmethod.norwegian för programmet Skandinaviskt tangentbord stoppades oväntat..
    Återkommer hela tiden, tangentbordet funkar alltså inte..
    Några tips?

4. fresve

fresve Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

installerade gingerbread keybord men blir samma fel iaf.

5. fresve

fresve Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Märkligt, när jag skulle skriva in mina uppgifter för gmail när jag skulle starta Market så höll jag inne, vilket fick fram inmatningsmetod. Skandinaviskt var fortfarande ibockad, jag valde gingerbread, funkade inte iaf, men när jag valde Android så funkade det sen, tack för hjälpen.. ;)

6. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag fick samma men det löstes med att "långtrycka" i ett textinmatningsfält och välja androids keyboard under "input method" och sen gå till market och hämta uppdateringen till Scandinavian Keyboard. Den version av Scand Keyboard som låg med i originalromen har hängt med sen oktober.

7. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Thanks a lot for your input, this is major help for those needing the function! I'll see if I can throw together some really simple app that would allow filling these fields through a GUI and then easily re-apply whenever needed. (hint hint: Great opportunity for anyone to help out, once again! I see promises for help offered every now and then, but actually delivering seems harder. Not that I'm bitter!!1 :mad: ;)

Thanks for the report. I don't have access to this model, you got any chance trying it out on a normal (fairly recent) Linux dist and see if it works there? If so, we could probably use the modeswitch configs from there.

Lätt att vara efterklok, men spara alltid en helt omodifierad kopia INNAN något förändras.

Problemet är antagligen att du använt en texteditor som sparat om filen i Windows-format, dvs CR/LF som radslut istället för bara LF. Om du vet vad jag pratar om kan du fixa det enkelt. Om inte kan du köra en factory default. Du blir fortfarande av med allt du installerat, men resultatet blir detsamma som vid en omflashning, dvs bl a hela /system omskapas från readonly-kopian som systemet utgår från vid första start, första uppstarten tar 10 minuter etc. Du slipper dock koppla in den i datorn o gå igenom hela flash-processen.

Detta gäller för övrigt alla typer av problem man ställer till själv, eller om man skadar filsystemet på något sätt (massa "force close" är tecken på skadad /system-partition. Vill minnas att jag nämner factory-default-metoden i release-notesen för åtminstone någon version :)

För att förtydliga: Inget jag kan ta någon cred för, Rovio har uppdaterat sin app (v1.53) och den är nu mer kompatibel. Men det är ju kul ändå :)

:eek: twk009! Var hittar jag den? Tänk vad tid jag ska spara! :money:

Skämt åsido, almightycasey har något fungerande delvis (Froyo alltså), saknade sensorer om jag minns rätt (kolla Kendo-tråden). Jag har testat för länge sedan med ett hopplock jag smällde ihop på en halvtimme, och den bootar o skärmen funkar, men jag märkte snabbt att jag skulle behöva börja med att byta ut kalibrerings-appen och förmodligen kommer det mer efter det. Jag har inte lagt tid på det, men det verkar fullt möjligt. Sen om det blir bättre totalt sätt vet jag faktiskt inte.

Det räcker inte med att dra in vending.apk, det är betydligt mer som måste göras. Man måste ha root för att göra allt som krävs dessutom, och readwrite /system har jag en känsla av. Det blir rätt mycket krångligare, om alls möjligt, att fixa det helt utan flashning än att dra in någon färdig custom image, tro mig :)

Last edited: 30 mar 2011
    drnashlenin gillar detta.
  8. danne2079

danne2079 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Arga fåglar

i arga fåglarna kan man inaktivera bakgrundsrenderingen och få det att flyta på lite bättre :)

drnashlenin gillar detta.
  9. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Absolut, hade jag tänkt ett steg längre hade jag sparat originalfilen.

Dock vill jag säga att jag har rätt format, den är redigerad i Notepad++ och EOL-konvertering är UNIX, vilket bör vara korrekt (om jag fattar wikipedia). Ska kämpa lite till med filen, annars blir det en återställning. Då är man glad för Titanium backup!

Tack för svar förresten.

10. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Såhär ska den se ut omodifierad (jag har bara ändrat namn o pw för nätverket jag sitter på). OBS att det är en blankrad alllra sist, vet inte om det har betydelse men det KAN ha det. 9 rader alltså. TAB som indentering.
    Kod:
    ctrl_interface=/data/system/wpa_supplicant
    ctrl_interface_group=1000
    update_config=1

network={
    	ssid="wifi"
    	psk="password"
    }

Kolla också rättigheterna och ägarskap på filen. Starta en kommandoprompt (better term) och kör
    "ls -l /data/misc/wifi" ("LS -L" med små bokstäver, för tydlighetens skull..) Såhär ska det se ut:
    Kod:
    -rw-rw-rw- root     root           18 2011-03-15 15:59 wlan_mac
    drwxrwxrwx system   system            2011-03-30 11:14 sockets
    -rw-rw---- system   wifi          131 2011-03-30 11:14 wpa_supplicant.conf

Rättigheterna kan du ställa till "-rw-rw----" genom att först köra "su" för att bli root, och sedan
    "chmod 660 /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf".

Är ägarskapet fel kan du ställa det med
    "chown system.wifi /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf" (japp, busybox-versionen av chown är knäpp; punkt istället för kolon)

Kör slutligen "cat /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf" och kolla så du verkligen inte får extratecken på slutet eller dubbla radavstånd eller så. Jag använder aldrig adb själv och vågar därför inte svära på att den inte får för sig att konvertera på något dumt sätt. Du kan också jämföra fillängden med den i Windows t ex om du är helt säker på att den är rätt där (131 tecken i mitt fall, inte samma som den jag postade dock)

11. Tornankan

Tornankan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ad-Hoc?

Hmm Nyfiken fråga: Kan man använda samma fil för att lägga till Ad-Hoc nät?

12. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag har faktiskt inte provat, så gör gärna det och rapportera! Jag skulle gissa att det inte räcker dock, men det finns en chans.

Det som krävs för att få igång adhoc är annars en modifierad version av själva wpa_supplicant-binären, så att den slutar filtera bort adhoc-nät. Det är lösbart, och rätt enkelt. Får jag tid ska jag titta på det, men.. hallå? jag vet att det finns fler! Var är ni som gnällde på att det inte gick att flasha från Linux? :)

Tornankan gillar detta.
  13. Tornankan

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nähä inte jag int! Linux e int min påse!
    Men blåtand har jag gnällt om he he he. ;)
    Du vet hur det är med mig, kan lätt gnälla men svårt att programmera!
    Du har gjort stordåd med Kendon min och du ska ha mycket tack!!!!!
    Tycker fortfarande du ska ha ett pilsnerkonto någonstans :)

14. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Tack för ett nytt utömmande svar.

Märkligt nog funkar det inte riktigt efter en återställning heller. WiFi fungerar tills jag återigen försöker editera filen, den här gången efter att ha tagit en kopia på originalfilen.
    När jag sedan återställer den med hjälp av kommandot jag blev tipsad om så funkar WiFi ändå inte, så det var bara att återställa igen. Så nu vågar jag inte rota mer i den filen på ett tag.

Men det är troligtvis jag som gör fel.

15. muhajr

muhajr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

16. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har ingen 3G-dongel och min iphone delar ut wifi som är kompatibelt med det mesta, så även om jag följer diskussionen om donglar och adhoc så bryr jag mig inte riktigt :-)

Last edited: 31 mar 2011
  17. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Hmm, when you wrote "E160x" earlier I figured you were talking about a 1600-series Huawei? Is it really an E160 you have (that the guides you linked to are for)?

Kollade du upp rättigheterna och ägarskapet? Bootade du om efter eventuallt ändringar? Hade varit intressant att reda ut vad som gick fel faktiskt...

Just det, vad dum jag är! Jag glömde bort att den här typen av forum bygger på att man bara gör saker om man har personlig och omedelbar nytta av något! o_O
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

Last edited: 1 apr 2011
  18. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag är rätt övertygad om att det skulle gå att få igång en bluetooth-sticka, men det krävs en del jobb. Det krävs en del motivation för att ta tag i det med andra ord. Vad är det för fantastisk lösning du ser framför dig som kräver bluetooth? :)

(Pilnserkonto blir det inget, men de har fortfarande det jobbigt i Japan har jag hört...)

19. Tornankan

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Mja det ser tufft ut för Nippon , fler bidrag kan nog hjälpa det har du rätt i.

Det jag susar om ang blåtand är att ansluta USB-blåtand till Nokia GPS-puck LD-3W.
    Sedan vet jag inte om det går att köra ExtGPS och blåtand för de som har GPS i sin telefon men vill ha större skärm det är en möjlighet.
    Attans vad jag ligger efter i Andy-systemet, mycket att lära e' de'.:ehm:

Tack för all din tid du lägger.

P.S För de som vill ha off-linekartor kan jag rekomendera:
    http://www.oruxmaps.com/index_en.html
    i kombination med:
    http://mobac.sourceforge.net/index.html
    De gör både Landkartor och Sjökort utan att behöva ligga on-line hela tiden. D.S

Last edited: 1 apr 2011
  20. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Ja, det låter ju som ett intressant användningsområde i och för sig. Har du testat från en telefon eller liknande, som har fungerande Bluetooth, att det du tänker dig fungerar på Android 2.1? Vilken programvara hade du tänkt använda för navigering? (Google Maps saknar ju ruttdata än så länge, åtminstone överallt jag provat)