Hej alla, Det är ingen som använder sig av eye-fi med sin LL/Kendo? För er som inte vet vad det är så är det ett sdkort med inbyggd wifi som gör att man trådlöst kan skicka bilder från sin kamera till i princip vilken enhet som helst. Funkar klockrent med min Galaxy S2 men får det inte att lira med min Kendo M7, kör för övrigt senaste twk-m7-006d. Hjälp kring detta skulle verkligen uppskattas då jag inte är långt ifrån att skicka plattan i väggen //R
har inte tillgång till ett eyefikort men jag fattar det som om du vill föra över filer från din kamera till plattan. Eyefikortet sitter inte i kendon väl? Har du provat appen Wifi file explorer som finns på market?
Jag ska prova den appen men jag tvivlar på att det kommer funka. Eye-fi kortet sitter i kameran och jag tror att man måste använda sig av deras officiella app. Problemet jag har är inte själva överföringen utan att jag inte kan öppna bilderna. I eye-fi appen syns dom först som grå thumbnails och när jag väljer en bild så är den helt svart och ibland så låser appen sej. Så är det inte i min SGS2. Har även postat detta problem i deras supportforum. //R
Hur "tunga" är bilderna. Tänk på att det är en rejäl skillnad i RAM och CPU på din telefon och plattan.
Bilderna är JPEG mellan 1-3 MB ungefär vilket ju inte är så dramatiskt. Jag gjorde ett test och flashade cyanogenmod romen som tidigare nämnts i denna tråd och då fungerar det men allt är väldigt trögt...
LL7K100 med Twk006D Ni har väl inte missat att jag har lagt upp en video där jag visar romen Twk 006 på min LL7ck100 platta. Limited Label 7CK100 - Twk006D Preview - YouTube
Here's a tip for all Rockchip 7 inch tablet users, like POV Mobii or Kendo. Using RootExplorer, edit /system/build.prop and change ro.sf.lcd_density value from 160 to 140 and reboot. 140 seems the best. After that, set Workspace in Zeam Launcher to 8 columns and 7 rows, autofit items. Enjoy in your higher resolution display. P.S. I am not responsible if anything goes wrong - not that it will, but anyways LOL!
Flashat in Cyanogen på plattan, Honeycomb upplevelse Bästa romen Vilken flashig bootanimation B-) Sent from my awesome X8 using Tapatalk
@ DevStaff. Nyfiken, kan man få usb-blåtand till att funka på plattan med Cyan? Har du möjlighet att prova? Tackar på förhand.
Hm Cyanogen låter spännande...men var finns rätt verre till LL plattan ?? kan man få en länk? Tusen tack!!
Sök bara efter Cyanogen i tråden, ladda hem .img filen och flasha med samma verktyg som du använder när du ska flasha in Twk romen. Lätt som en plätt Sent from my awesome X8 using Tapatalk