LIONTECH: Samsung Galaxy S II för 4501kr!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av muSPK, 26 apr 2011.

  1. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det finns minst två modeller, 16 resp 32 Gb.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  2. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tänk även på att butikerna kan råka ut för oseriösa leverantörer som använt beteckningen "flagship model" med ett betydligt lägre pris.
     
  3. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Alla dessa företag är ju mer eller mindre "skyltfönsteraffärer" till ett fåtal leverantörer, dvs infon på deras hemsida kommer direkt från levernatörsdatabaserna utan förädling. Generellt sett så är det gott om oseriösa handlare bland dessa affärer.
     
  4. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Blir att lämna negativt omdöme på prisjakt och göra olika trådar angående Liontechs beteende i olika konsument forum på nätet.

    Jag hänvisar att alla gör samma sak som mej och lämnar negativt omdöme om dom här:

    http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3304

    Utdrag ur det jag skrev om dom:

    Liontech annullerad min order på Samsung Galaxy S2 utan någon som helst förklaring för 4501kr? Kommer dra detta vidare..
    Handlar knappast om att priset var oskäligt lågt eftersom det finns många butiker nu som har varan för liknande pris.
    Så oproffesionellt så det är inte sant!

    Återkommer med mer text imorgon! Är så himla upprörd just nu..
     
    Last edited: 26 apr 2011
  5. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skrev följande inlägg på konsumentforumet på Sweclockers, ni får gärna hoppa in i tråden och dela med er av era åsikter!

    "Liontech annulerar order trots flera orderbekräftelser. (Samsung Galaxy S2)
    Hej Sweclockers!

    Jag och många andra nappade på det erbjudande som tidigare idag låg uppe på Liontech via prisjakt.
    En Samsung Galaxy S2 för 4501kr (hämtas i butik).

    Nu är det såhär att Liontech har annulerat min order och alla andra som har beställt och jag undrar om det har rätt att göra så utan någon som helst förklaring?

    Dom skriver först följande i mailen jag fått från dom:

    12:32 Order status: Under behandling. (Första mailet).
    14:57: Order status: Beställd (kan ta upp till en (1) arbetsvecka). (Andra mailet från dom).

    Sen klockan 16:49 får jag ett ytterligare mail:
    Order status: Annullerad. (Tredje mailet).

    Trodde att en orderbekräftelse var bindande? Och priset är inte oskäligt lågt eftersom det finns flera andra affärer på prisjakt som erbjuder liknande pris för telefonen.

    Så jag undrar nu helt enkelt hur jag ska gå vidare med ärendet? "


    http://www.sweclockers.com/forum/13...ts-flera-orderbekraftelser-samsung-galaxy-s2/
     
    Last edited: 26 apr 2011
  6. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Suck, bara för att det blev ett misstag i en databas så ska du driva en kampanj mot dom. Lugna ner dig istället.
     
  7. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    de absolut inte första gången Liontech samt andra oseriösa skojare gör såhär.
     
  8. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Misstag? Så du menar alla företag som lagt upp mobilen på prisjakt för under 5000kr har gjort ett misstag i deras databaser o_O?
     
  9. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    japp, de har ju exakt samma obefintliga spec och märkliga modellvarianter, t ex "flagship model". Det är ju uppenbarligen samma leverantörsdatabas som infon är kopierad ifrån.
    Det är t ex vanligt vad gäller PC-komponenter att samma fel slår på många leverantörer, samma sak här.
     
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Liontech är ju riktiga skojare. Sämre butik får man leta efter.
     
  11. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skickade följande meddelande till Liontechs kundsupport:

    Hej Liontech

    Såhär får det bara inte bara gå till, ni är tvungna att stå ert kast. 4501kr är inte oskäligt lågt pris för en sådan här produkt.
    Jag hoppas ni tänker om erat beslut och låter oss som redan hunnit beställa, få varan som vi redan avtalat om! Detta ser verkligen inte vackert ut från eran sida tyvärr..

    /mvh muSPK

    Deras svar från kundsupporten:

    Hej,



    Tyvärr den Flagship moddelen finns inte att beställa längare… vi beklagar detta som inträffad.





    Med vänlig hälsning / Best regards



    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _



    Kundtjänst
     
  12. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Alltså jag har själv jobbat väldigt mycket med tekniska produkter och kan säga att mycket av leverans/prisfelen som uppstår är inte butikernas fel utan leverantörernas. Just denna händelse så verkar det vara nåt fel med leverantörinfon eftersom alldeles för många butiker listade samma version av produkten till ungefär samma pris, samma tid.
     
  13. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Kan det inte handla om en leverantör som tänkt gråimportera SGS II, någon utrikisk version, men att det blivit strul i det ledet? Känns ändå skumt att (vissa relativt stora) webbutiker tar in och listar en produkt som skiljer sig från en annan produkt de saluför utan att känna till skillnanden mellan dem.
     
  14. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fått svar av Liontech nu angående min order och varför de annulera den:

    Mitt mail till dom:

    Hej Liontech

    Men varför la ni upp en annons på prisjakt om mobilen ändå inte fanns? Och jag har fått flera orderbekräftelser av er att ni ska fixa fram mobilen. Gäller dom plötsligt inte längre?
    Mig veterligen så har vi ingått ett avtal iochmed att ni skickar orderbekräftelse och det går inte att avtala sig ur om priset inte är oskäligt lågt, vilket det dock inte är i detta fallet.

    /mvh xxxx

    Deras svar som jag fick nyss:

    Hej igen,

    Vi får pris och lager från leverantören automatisk under kvällen och uppdateras varje 6 tim. därför kunde vi inte påverka det så mycket.

    Vi har lagt beställning på de och till samma pris men det är lite tveksamt om de kan leverera. Jag kan aktivera Er order igen men kommer inte att få den levererat. Jag få kolla det om det finns en annan som de kan leverera som Ni kan få istället.

    Med vänlig hälsning / Best regards

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Kundtjänst
    ------


    Nu är frågan hur jag ska ställa mej till detta? De säger att det inte kommer kunna leverera eller att dom är tveksamma (säger emot sig själva?).
    Men dom har en till artikel i sitt sortiment med samma telefon, är väl bara att ge mig den istället för det priset som vi avtalat om 4501kr?

    Sen skriver dom följande "Jag få kolla det om det finns en annan som de kan leverera som Ni kan få istället." Tydligen finns det eftersom dom har samma mobil upplagd på sidan men med ett annat artikelnummer.
     
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Bojkotta dem...
     
  16. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Blev visst en rejäl prisökning nu på Liontech: 5930 kr.:eek:
     
  17. kruso

    kruso Guest

    Samtidigt anser jag att man inte ska gnälla över några hundralappar. Om inte ekonomin tillåter att köpa telefonen för 5500 kr ska man nog nöja sig med en lur i rätt prisklass.
     
  18. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    De har väl rätt att annullerad en order om de blivit fel i datasystemet..

    En sak att cdon i vissa fallk kan va shysst att ändå sälja varan för det priset..

    Ett litet företag har nog inte samma resurser
     
    flippzii gillar detta.
  19. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    För alla er som tror att Liontech är skyldiga att sälja er en telefon för 4500 kr så bör ni läsa följande. kortfattat så kommer ni inte komma någonstans med att driva det

    Läs följande
     
  20. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Bra länk - tackar vi för!

    Jag har inte beställt från Liontech, utan har bara följt tråden av rent allmänintresse. Skulle ALDRIG beställa från en obskyr skojarsida som inte tycks ha ngn som helst aning om vad som poppar upp på deras egen hemsida...

    Däremot kan man ju skriva ett negativt omdöme om butiken; småningom kanske vi får bort fler och fler dylika skojare från marknaden - vem vet;)