LIONTECH: Samsung Galaxy S II för 4501kr!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av muSPK, 26 apr 2011.

  1. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Definitivt skriva ett negativt omdöme om Liontech. Då lär sig butiken säkert att köra rent spel istället. Tycker det är otroligt dålig stil att köra så.
     
  2. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Okay, jag läste texten. Enligt min uppfattning är det kritiska punkt det där med att avtalen först är giltig när kunden och säljaren träffas:
    Jag kan inte tror att texten skall tas bokstavligt - att det skall vara ett fysisk möte i butiken. Hur många elektroniska dokument skall man ha mottagit innan man har en avtal?
     
    Last edited: 28 apr 2011
  3. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Alla webbbutiker (utom nötter) har en klausul som de skriver med på sidan då de tar sig rätt att ändra pris vid felaktiga prisuppgifter. CDON.se var ju snälla och lät de som köpt den billigt göra det men de skulle lika gärna kunna makulera ordern utan att man kan göra något åt det.

    Vissa butiker är ju smutsiga och gör detta men det skadar ju bara dem själva eftersom man inte vill beställa från dem i framtiden och att de oftast, när bluffen är borta, håller ett högre pris.
     
  4. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du bör läsa följande:
    http://www.cint.se/sweden/asp20/auto_arkiv.asp?type=1&id=1792

    Är skillnaden i pris >1000 kr så tar ARN upp det, och om priset inte var väldigt uppenbart fel så verkar de oftast döma till kundens fördel.
     
  5. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Nu har alla "flagship model"-lurar försvunnit från Prisjakt! Man kan ju bara spekulera i varför leverantören listar en telefon under två namn (torde ju vara en och samma leverantör med tanke på att alla webshoppar som haft flaggskeppet till salu även salufört den vanliga modellen), om det handlar om ren och skär ondska eller om löften från någon exportör i något obskyrt land om gråimport som gått i stöpet. Känns kul att de stora butikerna ligger billigast nu, CDON som sänkt priset till 4949 kr, några kronor över Halebop. Jag fick för övrigt min beställning hos CDON flyttad till andra batchen när jag bad dem sänka priset på min beställning, som tur var klarades det upp snabbt med kundtjänst...