Problem: lite besviken.. ljudkvalitet/volym

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Exxpert, 21 dec 2012.

1. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Denons lurar har varit rätt tungdrivna tidigare (köpte mina sista Denon för fem år sen) och det är de säkert fortfarande så det är nog med stor sannolikhet så att det är där skon klämmer. Apple har alltid satsat på ljudkvalitet och då blir det lätt så att man ger förstärkaren lite mer kräm att palla med finare, större lurar.

Jag ska prova iPhone 4:an mot N4:an i brorsans Audio Technica-studiolurar imorrn och se hur det skiljer sig men generellt måste jag säga att N4:an ljudkvalitetsmässigt imponerar även om man får ha volymen lite högre ställd än på iFånen. Dock har jag långt kvar till max i mina Sennheisersnäckor.

2. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Hur gick det med testandet? :)

Skickat från min Nexus 4

3. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det gick bra!

Jag tyckte överlag att iphone vann testet med bättre generell ljudkvalitet och större rymd, tydligare detaljer.

N4:an var dock inga ljusår efter som min gamla HTC Trophy. Der var riktigt bra ljud överlag och i basregistret vann den med djupare och tydligare bas.

Audiofilen i mig är ändå rätt nöjd med bytet eftersom det i mina vardagslurar ändå låter lika bra.

4. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Jag har accepterat att mina denonlurar är trögdrivna nu men rootat och installerat "nexus louder v6beta2"

Skitnöjd! Använder awsome beats dsp istället för Spotifys egna skräpeq. Passar super ihop med mina beats-lurar också.. Höjde generellt ljudnivån med 7% enligt spec..

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2