Lite minne kvar.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Mattias03, 26 apr 2010.

1. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har kommit fram till att grund inställningen måste först vara ett steg upp på kontrast, både på kameran och video. Sen kan man lägga till ett steg upp i ljus i vissa förhållande, testa även ändra ISO ibland. Men mer behövs inte för att få ricktigt bra foto/video, kan jag tycka.

2. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-testade att avinstallera via market -det funkade (phu) men problemet kvarstår trots att det nu finns mer plats. :eek:

3. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Finns en del apps som ställer till det för telefonens egen hantering, inte minst t.ex. task killers, Juice defenders och sådana, har jag fått erfara, även från min förra Spica.
    Hjälper då oftast inte bara att avinstallera dom.
    Utan en hård fabrikåterställning blir nödvändig för att rätta till allt, tyvärr.

4. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, men inget locale i min maskin. (tyvärr, hade varit toppen att få det löst!!) Har tömt den på en massa nu -vänder och vrider både på mobilen och min skalle. Känns lite småjobbigt när ett hyfsat väsentligt program bara lägger av så... Urka. Tacksam för alla råd, kära vänner...

5. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack... har inte dragit hem sånt vad jag vet, men många fotoprogram, och mycket om nyheter/böcker med mera och en del bakgrunder... inget uppseendeväckande märkligt, tror jag. Men det verkar onekligen som om jag måste trycka på de där tråkiga knapparna. En liten fråga till -detta som nu hänt att programhanteraren överhuvudtaget inte går att starta och är helt bäng, är det då något fel som kan tippa över på andra program -dvs återställa genast bums, eller vänta tills jag har tid att fixa tillbaks allt...?

6. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Man kan INTE installera apps till SD-kortet, även om man installerar dem via datorn, faktum är att jag tror inte det gör någon skillnad på om man installerar dem via datorn / market.
    Tyvärr.. Detta problemet håller på att förstöra mitt förhållande med telefonen

7. einarbulle

einarbulle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag är drabbad av minnesproblemet... Vi håller tummarna att det kommer uppdatering, eller blir det som för Heron att HTC helt enkelt skiter i uppdateringar?

8. batiatus

batiatus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z3
    Första dagarna upplevde jag batterikapaciteten som största problemet men efter att ha fyllt minnet med apps så upplever jag det som 100ggr värre,,,batteriproblemet e ju bara att ladda så är det löst ;)

/b

9. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Kan för mitt liv inte förstå dem som har problem med minnesplats.
    Kan ju inte finnas någon mening med att ha minnet fullt med en massa apps som man inte ändå inte kan använda på en gång, inte ens om man är heltidssysselsatt med telefonen.
    Förslagsvis, gör en lista på de apps som man gillar/använder och på dom man eventuellt skulle vilja använda nån gång.
    Avinstallera alla som man inte brukar använda, det är ju ett ögonblicks verk att installera och avinstallera.
    Annars kan jag tycka det är nåt märkligt behov av att man måste ha allt i telefonen.

Kan verkligen inte se något problem med detta. Har själv inga som helst problem med det.
    Dessutom med lite tålamod skulle jag tro det snart kommer en uppdatering på det.

Men visst vi är alla olika, som tur är.

10. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Med mycket otur kan det göra det.
    Fick själv problem med det och det bredde ut sig. Den började tugga i sig data, batteri, mer och mer, utan att jag använde det, kunde till sist inte heller få nån 3G koppling hur jag än gjorde.
    Blev tvungen att göra en hard reset, sedan har allt funkat perfekt. Som bonus har jag nu också fått en mycket bra batteri tid.

11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag hade 4,5 mb kvar och då kunde jag inte kolla på mina foton ens. sen så helt plötsligt hade jag 17,5 mb kvar utan att jag hade gjort någonting.. nu har den dock börjat varna igen utan att jag har gjort någonting. vad är det för apps som kan orsaka sådana minnesskiftningar??