Lite orolig!! DesireHD Vs Iphone4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dimu, 15 okt 2010.

1. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm jo precis när han zoomar, hoppar ju till så han tappar bort sig nästan. Har kollar lite på andra telefoner tycker inte det hoppar till sådär mycket på dom, Har sett några samsungsvideor och där känns det bättre! fast aja det återstår väl att se.

2. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ok då är jag med. Kan väl inte riktigt kallas för lagg.
    Blir sådär då text anpassas efter zoom nivån. Det är därför det verkar som han tappar bort sig pga att texten möbleras om för att passa in i skärmen. Blir lika på Desire, man zoomar in och det hoppar till för att få det rätt.

Kasst förklarat men men.

Från HTC - auto flow kallas det visst på fack språk.

Pinch to zoom and see the words resize and reflow to fit into the screen.

Last edited: 15 okt 2010
  3. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag har ingen aning om vad bra eller dålig DHD då jag inte äger en. Okej, vi vänder diskussionen i en annan riktning.

Jag kan hålla med om att i filmen som du länkade så ser skärmen bra jävla rutten ut. Det gör den faktiskt. Men å andra sidan finns det filmer som imo visa skärmen som riktigt vass och helt klart motiverar ett köp. Längre upp i tråden var någon som påpekade att det troligtvis är Auto Brightness som är på. Kan det vara boven i dramat? Av tester och specs på papper att gå så kommer skärmen på DHD aldrig att vara bättre eller rent av likvärdig med en SGS eller iPhone 4 skärm vad gäller färgåtergivning och svärta.

När du döper tråden till "DesireHD Vs Iphone4" så uppfattade jag det iaf som att du ska välja en av dem. My bad om jag missuppfattade det hela.

Batteritiden är också ett moment som jag är lite fundersam över. Av vad jag fått förklarat av mig så kommer DHDs batteritid att ligga runt en HD2s batteritid, t.o.m något bättre. En HD2 ska man kunna köra en hel dag utan problem förutsatt att batteriet är rättkalibrerat och att man stänger av alla funktioner, widgetupdates och uppkoppling man inte använder för tillfället.

Om jag kan använda telefonen en hel dag för att sedan ladda den på kvällen så är det inget problem för mig. Vad länge hade du velat att batteriet skulle hålla?

Av ren nyfikenhet, om DHD inte lever upp till din standard, vilken är din plan B?

4. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo man får hoppas att det var Auto Brightness. Blev rätt förvånad när jag såg den där videon idag. Men samtidigt har jag svårt att tro att HTC skulle släppa en telefon för det priset som har dålig skärm. Ang trådnamnet var väldigt missvisande : ) Tyvär kunde jag inte ändra det.
    Visar det sig att skärmen är bra, behöver inte vara bäst, och att batteriet ska funka en hel dag med surf o så, reser rätt långa sträckor till mitt jobb 15 mil så jag behöver en bra telefon med stor skärm att surfa på. så skärmen e viktig för mig. Så köper jag den
    Plan B är nog just nu Sony ericsson nästa smartphone. Läste förut att dom skulle proppa den full med det bästa som finns på marknaden, som 1,2 ghz pro 4" skärm o så. Men vet inte hur sant det är

Last edited: 15 okt 2010
  5. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ah ok! Vet du om det går att stänga av det där?

6. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Bra fråga, vet faktiskt inte.
    Kan iallafall nämna att det endast gäller text. Bilder rörs/ändras inte

7. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast samsung har väl inte den funktionen i sin browser? Eller? Texten anpassas till skärmens storlek för att man ska kunna scrolla bara upp o ner o slippa dra åt sidorna.

8. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

9. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

10. Eul

Eul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

12. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

EVO Display klarar 65k fäger, DHD klarar 16,7M färger...det är en avsevärd skillnad. Därför kan man inte titta på en video som visar EVO och tro att det ska bli samma skärm på DHD för det är det inte, så mycket vet vi med säkerhet...

13. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Var har du läst att den klarar 16,7 M jag har läst att den har bara omkring 280 000 färger

14. Pasulj

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vet inte om det är billigt försäljningsknep antar att iphone också har auto brightness på...

15. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag vet inte det. De AMOLED-skärmar jag har sett är alldeles för övermättade. En massa färger men det är inte naturligt någon stans.

16. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Uppgiften finns på ett flertal sidor med specs runt om i världen...men visst det kan vara fel eftersom ingen egentligen vet något...

17. Pasulj

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja man kanske besviken på att den har mycket sämre kontrast med det vet man redan, däremot tror jag allt annat väger upp till DHDs fördel.

18. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

enligt htcs officiella hemsida

19. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När man ska jämföra telefoner sådär måste man givetvis titta på vad det är för program och mjukvara som följer med. Och en sak som iPhone inte har och förmodligen inte kommer ha på väldigt länge för att jag tror inte de vill jävlas med operatörerna som säljer deras telefoner, är Hot Spot.

Google, enligt mig, skiter i vad operatörerna gör och siktar mera på vad kunderna vill. Detta finns det mera exempel på och det är lite skillnaden mellan Apple och Google/Htc. Apple kör sitt race och folk får suga, Htc/Google frågar, lyssnar och itererat om och om igen. Min egna förhoppnings är att detta ska i längden få Apple att falla och få folk att inse för vad det är mer eller mindre, man kan ju hoppas i all fall.

Ska man sedan kolla på hårdvara så är ju DHD 0.7 tum större, iPhone 4 har högst skadorisk, vad jag läst, hos försäkringsbolagen (folk kastar i vägen och vill ha ny kanske?) Men som folk har påpekat innan, i denna eller andra tråden, att Android är öppet och folk kan göra appar utan att be om tillstånd först. Känns som rena Stalinist-tiden dock kan man motivera detta med att då vet Apple att det som läggs upp är inget piss eller skadligt skit.

Jag hoppas verkligen att DHD är snäppet bättre än Desire dels för att jag sålde min Htc Desire föra tt köpa en DHD och att det kommer visa världen att Htc kan fortsätta i den takten de gjort nu ett tag.

*Hoppas <3*

*Edit*:

iPhone har även 850 mhz t ex medan både Desire och DHD har 1 Ghz, självfallet måste man tänka på hur systemet är designat men med nya Gingerbread så ska ju Android bli snabbare, snart sitter man väl och spelar WoW på en smartphone.

20. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har väldigt svårt att tänka mig att man har öppet köp på en mobil hos nån affär överhuvudtaget om man har brutit plomberingen eller satt i batteriet i telefon. Varken OnOff, Elgig, TPH, Telenor Stores, 3Stores, MediaMarkt, NetOnNet osv har öppet köp på mobiltelefoner (då man öppnat förp/testat mobilen). Mao så ger jag dig inte mycket för sanningshalten i det du skriver.

Och pratar vi om iPhone så är DET GARANTERAT EJ ÖPPET KÖP. Man ska ju regga telefonen i iTunes och då reggas även telefonens IMEI nummer i systemet och andra saker. Apple har tex ingen DOA om man får en telefon som är ej funkar vi uppackningen.. den ska skickas till Annovo och då får man den utbytt mot en som är i nyskick. Så det så.. inget som jag hittar på.

Själv så äger jag en iPhone 4 och ska köpa mig en HTC Desire HD som en andra telefon.. så därför läser jag posterna om Desire HD väldigt noggrant.

Last edited: 16 okt 2010