Lite orolig!! DesireHD Vs Iphone4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dimu, 15 okt 2010.

1. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jävligt intressant att ha en vanlig användares åsikt om du nu inte är någon Apple-fanatiker. Eftersom DHD kostar nästan lite mycket som en iPhone 4 (skillnad på cirka 25% mer dock) hoppas jag ju att DHD borde vara lite bättre då Apple saker är alltid dyrare.

Enligt wikipedia så ska DHD släppas 19 okt. dvs. på tisdag, väl då kommer man kunna se alla jämförelser komma ut av vanliga användare och folks åsikter. Då får vi även reda på om hur DHDs batteritid förhåller sig i praktiken då detta är det enda jag tvivlar på.

2. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kan du klistra in en länk, har varit där och har inte hittat?

3. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

När det gäller iPhone 4 så är det en kanon telefon. Jag gillar kameran i telefonen.. den suverän till bloggar, facebook eller tom. som "en kamera"... Tar otroligt skarpa och väldigt bra bilder. Jag hade lyckan att äga en normal HTC Desire och jämnför jag kameran där så var den verkligen skit. Det är det minsta man kan säga om HTC Desires kamera.. så kameraronden vann enkelt iPhone 4.

Titta här..
    Bild med HTC Desire
    http://img510.imageshack.us/img510/1129/00kamera1.png

Bild med iPhone 4
    http://img139.imageshack.us/img139/6742/00kamera2.png

4. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

På vilket sätt menade du att ifånen vann? Det är ju sämre skärpa hos ifånen 5 meter bort än det är med Desiren 500 meter bort....dessutom är det alltid svårt att fota vid vatten eftersom kameran blir lurad av ljusetreflexerna...

5. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hickin, jag är ingen Apple fan, har aldrig varit och kommer aldrig vara. Använder inte Apples produkter har en kraftfull Asus som dator... så det så :)

Men jag gillar den nya iFånen, den är kvick, bra skärm, liten och har allt som man behöver.. Jag valde den för att jag lyssnar mycket på musik och att mp3spelaren har ett mycket bra och högt ljud.. så det var en av anledningarna att jag köpte den... plus dess kamera som som jag använder till blogg/facebook

Min gamla Desire hade jag lagg hela tiden, en av anledningarna jag övergav den. Nu har jag haft den där iFånen i par veckor. Inte enda gång fick jag lagg eller nåt i den stilen.

Jag hoppas att den nya HTC Desire HD blir kanon och bättre på alla plan än den vanliga Desire'n

Last edited: 16 okt 2010
  6. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

De orden får stå för dig själv. Jag är suveränt nöjd med iPhone's 4 kamera. Och är man fotogalen som jag är.. så ser jag iaf skillnaden på min gamla Desire och iPhone.. både har 5mpx men Desiren är långt långt efter i kvalite

Förresten, bjuder på ytterligare ett kort taget med HTC Desire
    http://img135.imageshack.us/img135/8467/00000r.jpg

7. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det kan säkert vara så, men i de bilder du visar är det ju snarare helt tvärt om. Det första fotot går inte att få bra med en mobiltelefon, motivet är för långt bort och ljuset från vattnet måste motljuskompenseras. Att fota något som är punktbelyst inomhus och ändå inte få bättre bild än den ifånen presterade (om man ser på skärpedjupet) är ju nästan pinsamt dåligt.

Men who cares...ska man fota så åker ju ändå systemkameran med..mobilkamera har man för ögonblicksbilder där händelsen/motivet i sig är det intressanta, inte fotografiet.

8. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Som du fräckt säger "WHO CARES"... jag kan konstantera att jag var def. inte nöjd med Desires urusla kamera.. bilderna var dåliga.. och såg verkligen inte trevliga ut i min blogg/facebook. Det är min egna erfarenhet. Det var bara att likvidera telefonen och sälja den.

9. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det viktigaste är ju att var och en är nöjd...

10. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är det taget med din kamera eller är det PR bilder?
    Foldern är på
    dhd.rar | 150.5 MB

Har ingen lust att se PR bilder eftersom allt ser så fint ut... sen är verkligheten en annan.

11. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Shit...missade att man inte kunde länka ut dem utanför XDA forumet...

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8654801&postcount=280

Gå dit istället...bilderna är tagna i förmiddags av en kille i Holland som fick sin telefon i går.

Sajten som han la ut sina bilder få fick typ 400GB trafik inom några timmar...så de är begränsade till att bara fungera från XDA

12. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Korten är i klart bättre kvalite än den gamla Desire. Den saken är säker. Nånting måste HTC ha gjort.. och det är bra. Speciellt till alla som vill skicka en nytagen bild omgående till sin blogg/facebook/twitter

Men tyvärr så är jag inte nöjd med HTC Desire HD filmning.. då tycker jag att iPhone 4 har bättre HD inspelning.. och ljudet är där avsevärt bättre.. Det är min mening. Är ingen expert men så känner jag.

Ska försöka ladda ner en film från min Facebook så får de se själv skillnaden eller om det finns, men det är till upp och var en att avgöra !!

13. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Fast jag tycker att min iPhone 4 filmar väldigt bra i HD läge. Blir faktiskt imponerad.. väldigt bra kvalite och även högt inspelningsljud.

14. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Japp, det var man tvungen till...och jag hör till det fåtalet som inte finns på FB än så det blev no film for me.

15. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det går inte heller ladda ner den. :( Har inte sparat videon på datan så jag kan inte ladda upp den. Så nu är den som sagt Facebooks egendom.

16. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

17. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

:)... förmodligen

18. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Ville bara påpeka det med sekretess inställningar, har redan sett många jämförelser av Iphone 4 vs Desire 720p på youtube och behöver inte kolla det igen. ;)

19. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Då vet vi båda två hur saker och ting är. No harm done :)

20. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

lol'd