Fråga: Lite Sonygrubbel - Våga köpa Xperia 1?

Diskussion i 'Xperia 1' startad av onekw, 22 maj 2019.

  1. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Ja jag beställde en själv. Sony brukar vara bra på uppdateringar. De har inte android One, men inte mycket bloat heller numera. Så på det sättet litar jag på företaget.

    Nu har de tydligt sagt att Europa är ett fokusområde för dem.
     
    bernard gillar detta.
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sant. Synd bara att det innebär massor av Italienska, Ryska, Tyska, Spanska, Slaviska videorescensioner som man aldrig kan förstå haha. Och har de skrivit översättning, så är den svenska så illa, så att man blir förvirrad av bara farten hehe.
     
  3. Neo_Sthlm

    Neo_Sthlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Neonode

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Neonode
    Telefon 2:
    Sony Xperia Ultra XA1
    Jag har nu fått min Xperia 1 och fick på köpet WH-1000X m3, än så länge är jag super nöjd, dock är det mycket att lära sig på nytt, men verkligen premium känsla, fantastik skärm, älskar att kolla på Netflix och riktigt bra högtalare, än så länge har jag inte märkt att batteriet är klen, men har dock inte spelat så mycket spel på den, mest surfat och kollat Netflix och Youtube, att kunna dela på skärmen är något jag ska använda lite mer. Hörlurarna är premium känsla.
     
    night77 gillar detta.
  4. EliasAlucard

    EliasAlucard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tycker absolut att du ska köpa Xperia 1. Våga satsa på Sony; de gör fortfarande bäst Androidenheter, och när Sony är som bäst så är de ljusår före konkurrenterna, vilket deras tidiga Xperia Z-serie vittnar om (Z till Z2). Det är synd att Xperia Z och Z2 inte blev den enorma succé som de förtjänade att bli, vilket hade satt standarden för Android i många år framöver, att det är ruskigt snygg design, kraftig hårdvara och framförallt, open source som gäller. Sony har fortfarande kvar Open Devices och bara det gör Xperia 1 köpvärd (i skrivande stund har Sony inte inkluderat Xperia 1 i Open Devices, men det kommer snart). Sony's absolut snyggaste Androidenhet är Xperia Z2, och Xperia 1 är givetvis inte lika snygg, men OmniBalance designen som vi såg i tidiga Xperia Z-serien, är nästan tillbaka i Xperia 1.

    Det sagt, bara för att Sony råkar vara den bästa Android OEM i dagsläget (alla andra suger, och Sony har varit bättre än vad de är idag), så betyder det inte att vi bör förhålla oss okritiska till deras produkter, men kritiken måste vara balanserad, korrekt och konstruktiv. Mycket av kritiken jag har sett mot Xperia flaggskeppen på senare tid, är iPhonemänniskor som vill iPhonisera Xperia 1 osv. Dessa iDioter vill alltså se en notch, mindre OmniBalance design osv. Detta är ju inte giltig kritik. Större batteri och mer RAM är giltig kritik.

    Hur som helst, Sony bör satsa vidare på mer öppen källkod (och öppna/fria drivrutiner också!), snyggare, mer futuristisk och maskulin design som vi fick se i Xperia S, Z och Z2, samt kraftigare hårdvara. Xperia 1 är en uppgradering gentemot Xperia X-serien på många punkter, framförallt designmässigt, men den lämnar fortfarande mycket att önska när man jämför den med tidiga Xperia Z-serien.
     
    Johnh3 gillar detta.