Fråga: Live/linjär telia tv i Chromecast med google tv

Diskussion i 'Android TV' startad av spendabel, 21 aug 2024.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag vet inte riktigt om du är allvarlig nu?

Förklara nu en gång för alla varför du INTE KAN använda appar på varken dator, telefon eller CC ?
    Vill du inte?
    Behöver du hjälp att ladda ner app och logga in?
    Har du inget internet? (Du är ju trots allt på detta forum?!?)

Ingen är arg eller irriterad. Vi är ivriga att hjälpa dig!

2. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    950
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Har aldrig ägt en Chromcast om det nu är ccgtv, men är kontexten till ärendet att använda chromecast gamla offline casting som var rätt simple?

Om OP vill kunna se på match samtidigt som alla hemma, då kan man prova med en lokal VPN hemma för att göra det laglig "pirat-TV". Sen finns det tvilling abonnemang vilket ger OP möjligheten att ha 2 olika TV boxar för samma abonnemang men vet ej om det löser licens problemet för sport.

Telia Play är IPTV, inte marksänt TV som parabol, DVC, DVT, analog TV. Men att kolla på en LIVE-kanal från olika enheter ska vara möjligt inom rimliga parametrar:

Du kan ha fem registrerade enheter på ett och samma Telia Play-konto och titta på två enheter samtidigt. Det är alltså möjligt att en person tittar i mobilen medan en annan exempelvis tittar på webben eller via en Apple TV.

För licensesport:

Det är alltså möjligt att en person tittar i mobilen medan en annan exempelvis tittar på webben eller via en Apple TV. Undantagen är att man endast kan streama varje unikt sportevent på en enhet samt att det bara går att ha en stream samtidigt på respektive SVT-kanal.

Använda Telia Play – Telia.se

Om ni frågar mig är appen mer flexibel än Arris och SDMC, men vissa av Telia IPTV abonnemang har tillgång till Play-tjänster som ingår i abonnemanget, så om en match spelas på linjär TV live som TV4 Fotboll och man har TV4+ Play, så kan man väl kolla på samma match live via Play sändningen utan reklam. Live TV har reklam, Play TV har typ ingen reklam och räknas som alternativ sändning men det beror på om man har TV MINI , Mellan, MAX.

Last edited: 25 aug 2024