LiveView micro display for Android

Diskussion i 'Wearables' startad av Fredrik, 28 sept 2010.

1. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hade den idag,, köpte men lämna tillbaka,, den klara allt bra utan att ändra musik på min Galaxy Tab med 2.2, kanske köper igen om den börjar fungera...

2. Matthewb

Matthewb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör båda inkopplade och det fungerar utmärkt

3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vad jag vet så har SE inte släppt något SDK än så innan dess lär det vara glest med plugins. :)

4. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag ändrar mitt inlägg lite...

Man får inte glömma att den har vibrator och en LED också..

Vibratorn syns i övre delen i denna bild:
    http://www.wirelessgoodness.com/wp-content/uploads/2010/10/image11.png

och jag gissar att det är multicolor-leden som sitter nere till höger i denna bild:
    http://www.wirelessgoodness.com/wp-content/uploads/2010/10/image10.png
    Den har 4 anslutningspunkter. Antar att det är RGB.

Från denna post:
    http://www.wirelessgoodness.com/201...sony-ericssons-liveview-android-mini-display/

Last edited: 17 nov 2010
  5. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon med en Hero med 2.1 som testat om Liveview fungerar tillsammans med sin telefon?
    Lite nyfiken om det strular eller inte, eftersom SE inte listat Hero under kompatibla telefoner på deras Liveview-sida.

6. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hoppas armbandet passar, mätte lite snabbt omkretsen på min handled och fick det till 16 cm.
    Hur är den att använda med en hand, tex om man har den på handleden?

7. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Låter som det är fler med icke Sony Ericssontelefon än med Sony Ericssontelefon som köper denna. Känns som att SE inte satsat helt fel då.

8. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Menar du att båda fungerar samtidigt? Trodde inte det var möjligt?
    Är BT headsetet kopplat till mobilen eller Liveview?

9. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    BT i Desire stödjer flera enheter anslutna via BT samtidigt. Minns inte hur många det var men fler än 2.

10. random111

random111 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade SportyPal Pro plug-in:en till LiveView igår. Det var ett klart lyft jämfört med att bara ha telefonen i fickan. Lättare att starta och stanna mätningen, och möjlighet till att se sträcka, tid och så vidare.

Följande kan man göra:
    - Långtryck uppåt: starta mätning
    - Långtryck nedåt: pausa mätning
    - Vänster/höger: byta visad information

Följande kan man se:
    - Sträcka, tid
    - Hastighet, medelhastighet
    - Höjd, stigning
    - Kalorier, heart rate

(Någon eller några av ovanstående kommer nog inte att ingå i gratisversionen av SportyPal Pro, gissningsvis den sista.)

Har dock haft en del stabilitetsproblem med LiveView. Dels med Bluetooth anslutningen, dels med att SportyPal Pro plug-in:en försvann från plugin-listan i LiveView.

Har varit lite orolig över hur den ska tåla kyla och fukt. Står i instruktionerna att den inte ska utsättas för "extrem kyla", vilket jag tolkar som rätt många minusgrader. Och de -3 det var igår var i alla fall inga problem. Så det är nog bara fukt som jag fortfarande är orolig för. Får väl skaffa sig ett svettband för handleden som man kan täcka över den med ifall det börjar regna.

11. dennishagebrand

dennishagebrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Använder du Zephyr's HxM:s pulsband för att då få se din puls eller finns det inbyggt i LiveView enheten?

12. random111

random111 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man behöver ett pulsband. Har dock inget själv.

13. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    När jag vaknade imorse kl 4:30 så var batteriet slut. :/

14. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fungerar inte för mig alls med HTC Desire / Android 2.2

Jag fick min LiveView idag. Jag har en HTC Desire med Android 2.2. Tyvärr fungerar inte enheten som den ska -- oklart om den är trasig, om det är firmware-problem, eller någon form av inkompatibilitet med HTC Desire och/eller Android 2.2, eller en kombination av allt detta.

Jag har följande problem:

a) Ofta om den legat orörd en stund så att displayen hunnit slockna, så tappar den uppkopplingen till telefonen. Om man aktiverar enheten och trycker på knapp (2) för att komma till hemskärmen, så försöker den att återupprätta uppkopplingen vilket ibland lyckas och ibland inte.

b) En gång har enheten blivit stendöd beträffande både lampor och display. På något sätt kom den till slut igång igen men jag vet inte hur det gick till. Uppdatering: Detta har nu hänt mer än en gång och jag vet fortfarande inte vad som fick den att vakna till liv igen så småningom. Vet bara att jag gav upp och lät bli den i ett par timmar och sedan vaknade den till liv igen, men någon uppkoppling gick inte längre att upprätta.

c) Ibland när man navigerar i menyerna på enheten så låser den sig helt under flera sekunder men vaknar sedan till liv igen.

d) Ibland går det inte att upprätta en uppkoppling till den alls. Att koppla bort ihopparningen och resetta enheten helt (genom att hålla nere knapp (1) länge) löser ofta problemet.

e) Jag har inte fått den att lyckas visa varken missade samtal, SMS, eller händelser på Facebook, Twitter eller RSS-feeds, trots att jag konfigurerat allt detta. Telefonen visar omedelbart när jag missar ett samtal eller fått ett SMS men Live View-enheten märker ingenting överhuvudtaget. Det enda jag fått att fungera är funktionen i Live View som säger till telefonen att vibrera, om man t ex tappar bort den. Uppdatering: Plötsligt började den visa Facebook-händelser under en kort stund, trots att dessa torde flöda in konstant. Fortfarande visas ingenting annat -- inga samtal eller SMS till exempel.

Hade ett långt samtal med en trevlig medarbetare på Sony Ericsson idag som kom med lite olika tips, som tyvärr inte hjälpte. Ett av tipsen var att man skulle vara noggrann med att göra ihopparningen och ihopkopplingen med Live View-applikationen och inte med telefonens egen funktion. Det förefaller dock som om applikationen bara öppnar upp telefonens standarddialog där man kan söka efter och koppla ihop enheten. Ändå gjorde jag några olika försök från scratch (med omstartad telefon, resetad Live View-enhet osv) då jag var noggrann med att gå in via just Live View-applikationen för att göra uppkopplingen. Det verkade dock inte göra någon som helst skillnad och oavsett vilken ingång man har till dialogen för att söka efter enheter, så visar Live View-applikationen att det finns en fungerande uppkoppling (innan den så småningom eventuellt försvinner). Sony Ericsson-medarbetaren nämnde att det finns en ansvarsfriskrivning om kompatibilitet med andra telefoner än Sony Ericssons, men medgav att man bör kunna förvänta sig åtminstonde viss grundfunktionalitet med andra märken -- särskilt som HTC Desire finns listad som supportad, om än med en liten asterisk (vars betydelse personen på Sony Ericsson inte heller kände till).

Ingen av oss tror att enheten egentligen är fysiskt trasig. Jag uppmanades att ta den till Sony Ericssons auktoriserade servicecenter för undersökning och åtgärd. Detta servicecenter meddelar dock att de inte kan göra något annat än enklare testning, och att enheten måste skickas iväg då de inte längre -- vilket de haft förut -- har möjlighet att själv utföra reparation på den. Det kan bli en karusell eftersom Sony Ericssons egen testning med sina egna telefoner mycket väl kan vara framgångsrika.

15. gnagel

gnagel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu testat min nyinköpta LiveView med min Hero med Android 2.1 och kan konstatera att jag utan problem lyckats para ihop enheterna och få LiveView att reagera på och kunna visa inkommande SMS.

Däremot så fungerar det inte att styra musikspelaren mer än att höja/sänka volymen. Hoppas på att det framöver dyker upp plugins eller andra möjligheter att styra till exempel Spotify.

16. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har liknande problem som dig RobertB. Nu vill den inte ens ansluta till min Desire längre.. Hoppas att de fixar till det!

17. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Och framförallt hoppas jag att det räcker med uppdateringar i telefonen, och att det inte kräver firmwareändringar i själva Live View-enheten. :scared:

Niklas, har du fått den att koppla upp sig vid något tillfälle, och har du i så fall lyckats ta emot någon form av händelse (t ex missat samtal, Twitter, Facebook, RSS, SMS) på Live View-displayen? Har även du Android 2.2?

Finns det någon här med en Desire som allt funkar hyggligt på, och vilken Android-version är det på den i så fall?

18. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det funkar just nu. När LiveView-programmet är öppet och aktivt. Gick ut från programmet med home-knappen istället för back och nu är den ansluten iaf.
    Får se hur länge det håller. När jag väljer facebook eller twitter så vibrerar bara LV och visar en boll med ett X inuti... hm.

Edit: Det som funkar är att läsa SMS, hitta telefonen och Sportypal-pluginen. Inget annat.

19. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    När den vibrerar och visar en boll med ett X i betyder de att de inte finns något att visa.
    Vänta tills de händer något på respektive ställe så ser du istället en siffra som visar antalet nya inlägg t.ex.

Betänk att LV-mjukvaran har egen poller och använder inte t.ex Timescape eller annan mjukvara..

Längst ned ser du en ikon som ser ut som en telefon och en pil etc.
    Detta betyder att om du trycker på den kommer din telefon tas dit där detta inträffade.

// A

20. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ok!
    Jag tycks få massa problem om jag går bort från LiveView-programmet i luren.. När jag har det öppet och inte går ut från det så tycks det funka ok.

Min har hängt sig en gång. Fick hålla in power länge (15s för reset) innan den dog. :)

Edit: Nu försöker den ansluta och mobilen visar "Could not connect to device".
    Buggigt värre! Inte bra reklam för Sony Ericsson som märke. :/
    En evetuell FW-uppdatering lär man flasha in via usb-porten. Kanske att de kan lösa problemen i själva programmet i mobilen. Jag hoppas att man lägger lite krut på att få det att funka..

Det är viktigt att alla som har problem hör av sig till SE på något sätt!