Ljud Fix|inget hackande|2.3.3|Kräver Root

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 8 aug 2011.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Stoppade in mitt gamla på 8Gb, och det funkade, som tur var.

Tja, mitt gick inte och göra något mer. Bootsectorn crashade helt verka det som. Jag har tyvärr inte råd och köpa ett riktigt datarecovery program, så försökte formatera. Funkade inte det heller. Kortet gick helt enkelt sönder inom 5 dagar. Köpte mitt 16Gb-kort den 6 augusti. :(

Edit: Som tur var hade Teknikmagasinet ett specialprogram som kunde reparera filsystemet och bootsectorn så nu verka mitt kort funka igen. Får hoppas det. *knack, knack, tar i träd*

Edit 2: Jaha, visade sig att kortet inte funkade alls ändå. Mobilen vägrar känna av det. Men mitt 8Gb-kort funkar. I datorn kan man läsa saker, jag kan radera saker och lägga dit filer. Men formatera går inte. Så något fel måste det ju vara på kortet?

Last edited: 12 aug 2011
  2. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
  3. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Sådärja... Root och fixen inlagd och hackandet är borta. Någon gång kan det komma t.ex. när skärmen släcks. Å andra sidan inte helt slumpmässigt flera gånger per låt.

(Hade problem i Stock Music; PowerAmp, Spotify, Spincloud, Hype!, TuneIn mfl.)

4. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Men då kommer frågan (eftersom jag har samma erfarenhet efter rootfixen), varför hackar det när man väcker mobilen, släcker mobilen, när man stänger appar o s v. Varje gång man använder en knapp så hackar det till lite. Visst bättre var det. Nä, det var därför jag inte fixade detta igen. Kanske bättre å då reparera mobben, så att SONY ERICSSON (ANOVO) kan utröna vart problemet ligger. Kanske bättre än att låda XDA fixa problemet. hehe. Vad vet jag?

5. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det är inte borta från t.ex. spotify märkte jag precis. Men mindre förekommande. Jo, jag levde i förhoppningen att SE skulle fixa detta... Men jag hoppas kanske mer än tror på riktigt. ;)

6. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Går denna att installera på MiUI ROMen version 1.9.9 utan problem? :P

7. JenkaMan

JenkaMan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Perfekt! Fixade precis det jag hade problem med, hack vid låsning och väckning av mobilen! :)