Ljud

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av Choxo, 23 feb 2019.

  1. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Allt ljud försvinner på telefonen emellanåt. Eller ja.. inte ALLT, jag har fortfarande media,men det övriga. Alarm, notiser, ringsignaler osv. Det är som att den är på Do not disturb men det är den inte. I inställningar ser allt ok ut. Normalt om man ändrar volym eller ringsignal där så hör man ju den nya inställningen men nu är det helt tyst. Det kommer helt utan förvarning och det syns ingenstans på tel att det är så. Har sovit över två gånger nu för att larmet varit tyst och missat otaliga samtal och meddelanden. När jag startar om tel funkar det igen. Har försökt med Nokia supporten (chat) vilket var helt värdelöst, hoppas på bättre hjälp här. (Jag har default appar i allt (tel,sms,mail,larm) och ingen ny launcher, ändå samma problem.:mad:
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Ta backup på allt du vill ha kvar, fabriksåterställning utan att installera några appar. Kolla om telefonen fungerar som den ska. Om allt är ok installera apparna du vill ha igen.
    Om den inte fungerar som den ska känns det som ett hårdvarufel.
     
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Det stämmer inte helt med ditt problem, men jag hade också problem med att alarm och liknande var helt tysta. Det visade sig att det var mobilen som döda bakgrundsprocesser för aggressivt.
    Jag avinstallerade 2 appar enligt Nokia (kommer inte ihåg vilka 2 dock) och efter det har mina problem löst sig.
     
  4. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Det låter som ett helt annat problem. Alarmet går av men det hörs inte. Men tack ändå