Ljudet konstigt i hörlurar

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av cippo, 26 nov 2011.

1. cippo

cippo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Optimus 2x och den har fungerat hyfsat bra förutom att de nu blir konstigt ljud när jag lyssnar på musik med hörlurar eller pratar i handsfree. Om jag lyssnar på en låt så försvinner nästan helt rösten som sjunger men jag kan höra de andra instrumenten bra. Och ljudet är lägre än innan.

Vet någon om det går att fixa och vad som kan vara problemet?

Jag har testat med olika hörlurar och har inga equalizer inställningar på som kan påverka.

Mvh

2. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu kan jag tyvärr inte hjälpa till men tänkte fråga om du märker att det knäpper och har sig när man inte lyssnar på något?
    När man använder hörlurar i min och inte kollar på video eller lyssnar på musik utan bara trycker runt i menyer så knäpper det och knastrar hela tiden. Detta händer i alla hörlurar. Någon annan som har liknande problem?

3. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har samma problem, ända sedan mars har jag haft det. Hjälpte tyvärr inte heller med cm7/miui :(

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. cippo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kollat runt lite nu och det verkar vara ett problem som kan uppstå då jag tror det var polerna i uttaget ändras så slås en viss del av ljudet av. Och ofta ligger rösten i mitten och då kan det slås ut och de låter konstigt. Antagligen är det såhär att man får lämna in den på reparation och sen vara försiktig med hörlurar när man rör sig så de inte händer något som gör så de kan paja igen.

Jag misstänker ett par hörlurar jag använt som kan ha gjort så de blev såhär så jag använder väl antagligen inte de igen...

Men jag säger till om jag får den reparerad och om det kan gå att lösa på egen hand.

Mvh,
    Cippo

5. cippo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det där har jag också hört ibland, tror de är för ingången på telefonen inte håller riktigt som den ska. Man får vara försiktig med den antar jag och inte ha för stora kablar som kan böja inne i uttaget så det går sönder.