Ljudkvaltién för musik på S2an ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Oceanic, 6 maj 2011.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det har jag svårt att föreställa mig...

2. MrOsbourne

MrOsbourne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter en dags testande tycker jag att ljudet via bra hörlurar är kanonbra, och ljudet direkt från telefonen är helt ok.

3. AndreasAndersson

AndreasAndersson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Annars flashar du in Miui i din s1'a så kommer studio lurarna skaka av huvudet på dig! Det kan ja garantera :)

Jag har nu med Miui bättre ljud än dom flesta mp3 spelare och iPhone. Och Voodoo sound kan slänga sig i väggen.

Detta låter säkert helt otroligt men det är sant. Lurarna jag lyssnar genom är dessa från Dr. Dre.
    http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B3808&cat=1

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Nja, Dr dre och audiofil har inget gemensamt.

5. triDave

triDave Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Jag testar inte med RS1:or:) Däremot med de billiga men mycket prisvärda SR60:orna, som skall vara optimerade för bärbara spelare. Har testat med lite mer material och det kanske var Angie Stone låtarna jag lyssnade på som var konstigt mixade. Jag är hyffsad nöjd med det jag nu lyssnad på, akustisk musik. Sur bara att min benchmar dac1 är utlånad, ganska meninglöst att ha lyssningstester om man inte har en referens, blir så himla subjektivt då. Distar väldigt snabbt på hög volym, men på låg är det helt okej.

Jag kör 320kbit mp3:or, har allt i flac också, men har inte testat det. Orginal spelaren dessutom.

6. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack!

7. Heffa

Heffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skulle man inte helt enkelt kunna använda HDMI-adaptern för att få ut den digitala signalen till en extern DAC, och på så sätt få i praktiken hur bra ljud som helst från telefonen? Naturligtvis menar jag bara om man använder den som musikspelare hemma i sin "vanliga" anläggning?

i så fall är det i alla fall inte livsviktigt (för mig) vilken DAC som sitter i telefonen...

8. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om nu mjukvaran stödjer det, men men det borde fungera. Jag tror att de skickar ut en analog signal via hdmi, men om det inte är DD ljud. Detta borde vara lätt att verifiera dock.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. Ollea

Ollea Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det enda jag har hittat om att Wolfson kommer att ha ett chip i en Galaxy S2:a är denna punkt i en press release om resultatet för 1:a kvartalet 2011 (http://www.wolfsonmicro.com/media_centre/item/first_quarter_results_to_3_april_2011/).

"Samsung selected Wolfson Audio Hubs for multiple new Galaxy S models, including the Google Nexus S, its Wave 2 smartphone platform, one of its next generation Galaxy S2 platforms, its latest tablet PC products and its 4G LTE phone, the Galaxy S Vibrant "

Det fettstilade tyder enligt mig på att det kommer att komma mer än en produkt med namet Galaxy S2 och jag har för mig att det ryktas om en S2:a med 3,7 tums skärm. Vilket verkar logiskt eftersom man har använt sig av orden generation och platforms. Iaf så är det inte alls säkert att en senare upplaga av S2:an kommer att vara utrustat med ett Wolfson-chip.

10. tuffejalle

tuffejalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är väl ändå mer troligt att det är NFC-versionen dom syftar på.

11. Heffa

Heffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur menar du nu?
    Jag trodde att HDMI bara hanterar rena digitala signaler... Kan den alltså leverera analog signal också?

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo precis kommer komma några versioner... en med mindre skärm... utan eller med NFC.... 16 GB och 32 GB version osv... kommer säkert flera..speciellt då hårdvaran kan skilja mellan olika regioner...

Fick iallafall svar från wolfson idag.

"Unfortunately due to company’s confidentiality I am unable share any information with you about the Samsung Galaxy S2 phone.
    Thank you for contacting us and I hope you’ll be satisfied with your new phone.
    "

13. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du menar hörlursförstärkare ?
    ja...fast då kopplar du inte via hdmi...utan via den vanliga hörlurs utgången...

Jag vet inte hur många ohm hörlursutgången klarar... lurarna jag ska köpa har runt 80 ohm...vi får se om det räcker för att driva lurarna och få skaplig volym..annars finns det ju som sagt portable hörlursförstäkare att köpa..problemet med dom är väl att du får ge ungefär 2500 eller mer för en bra sådan... visst finns billigare..som låter skapligt... beror igentligen på vilka hörlurar du har...desto bättre lurar desto bättre stärkare behöver du.

14. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Enligt Supercurio är det Yamaha's MC-1N2 chip i sgs 2

15. Heffa

Heffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej, jag menar precis vad jag skrev - en extern DAC!
    T.ex en Emotiva XDA-1 eller någon annan.

16. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  17. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nån som kan tipsa om någon portabel hörlursförstärkare som inte kostar skjortan? Tycker ljudet är helt ok, men för lågt för mig. För visst är det så att bättre hörlurar gör ljudet ännu lägre? Eller har jag missförstått?

18. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Alternativt om ni har ett tips för hörlurar med lite tryck som kostar under 1k, in-ear (även om jag vet att det innebär begränsningar...).

19. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Då det verkar som S3 inte släpps i år kanske det blir aktuellt att köpa NFC versionen av S2. Har för övrigt fått bekräftat av samsung sweden att NFC versionen kommer ha Yamaha chippet den med.

Hur som helst, jag funderar på att köpa en USB dac till istället... För igentligen så spelar det ingen roll om det är wolfson eller yamaha..vill man ha bra ljud behövs en extern förstärkare...så en usb dac verkar ju vara den ultimata lösningen...

http://www.headphonia.com/The-Arrow....html?XTCsid=1c5b6dfa32b2d277b1503df1a0f6e376

Har hört att denna ska vara bra också..

http://www.amazon.com/dp/B003E6K1VK/?tag=swedroid-20

20. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Tycker inte ljud kvallen är så dålig men, volymen är alldeles för låg när man har i hörlurarna! några steg till hade varit att föredra. rätt dåligt av de flesta tillverkare att skicka ut dessa smarta lurar med så dålig volym när de vet att folk använder dem som musik spelare.

Någon som vet om det finns något "hack" eller mod för att få upp volymen? Kanske finns någon mediaspelare på market som går att få upp volymen med? Köpte Volume+ på market men den höjer inte allt för mycket.

Mvh