Locale NFC Plugin

Discussion in 'Applikationer' started by Mellon, Apr 12, 2012.

1. Borglin

Borglin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det positiva är att jag förstår vad du menar men det negativa är så fall att värdena stämmer men det funkar inte

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

2. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade precis med en app som heter Wake On Lan. Det positiva med det var att den kunde väcka min dator. Det negativa är att den har ingen integrering med Locale.

Så det verkar som att det WOL Pluginet som finns till Locale inte fungerar korrekt. :(

3. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Great success! Jag missade helt att det fanns fler WOL Plugin till Locale. Jag fick det att fungera med detta pluginet. Så nu har jag så jag kan starta min dator genom att scanna en tag. Sjukt roligt :)

4. Borglin

MINA ENHETER

JA det funkade bra! Problemet jag har nu är att efter jag scannat så är fortfarande situationen igång vilket gör att om jag stänger av datorn igen så startas den automatiskt.

5. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När du registrerar taggen med Locale NFC Plugin så behöver du kryssa i rutan "tillåt omedelbar omläsning." eller om du har det på engelska så står det "forget after scan." Då kommer situationen inte fortsätta att vara aktiv efter att du har scannat en tag. Hoppas det hjälper.

Borglin likes this.
  6. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om ni gillar appen får ni gärna visa uppskattning genom att ge den några stjärnor på Google play store ;-)

7. Borglin

MINA ENHETER

Har du kollat något mer på Sonys SmartTags ?

8. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har hittat en bekant som har tillgång till dem. Tyvärr hade han inte dem med sig utan kunde först ha med dem så jag kan låna dem nästa vecka.

Hade först tänkt gå och köpa mig ett par men de var väldigt dyra i butiken.

Så I'm on it men tar några dagar då jag måste vänta på att min bekanta har med dem.

Last edited: Apr 20, 2012
  9. Borglin

MINA ENHETER

Ah ok! Grymt att du tar dig tid :), Tack!

10. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

96:- kostar de som studentkund. Dock tillkommer frakt på 59:- så blir ändå ganska så dyrt.

Men om min bekanta missar att ha med några nästa vecka så får det nog bli att beställa ifrån dustinhome så vi kan få utrett detta problemet :)

Såg precis att följande står under IDOL-kund hos dustinhome

Längre ner på samma sida står
    Dock verkar jag inte alltid ha fraktfritt som student. Får det först vid köp över 500:-. Vilket jag har för mig att alla får. Värt att undersöka detta vidare.

Last edited: Apr 22, 2012
  11. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Får se om jag kan byta till IDOL-kund. Även om jag inte följer programmet :-)

12. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan visst inte längre regga sig som IDOL-kund :-(

13. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fick låna en SmartTag av min bekanta. Dock fungerar den utmärkt med min telefon (GNex) med Locale NFC Plugin v1.0.2. BorglinBorglin vilken version av Locale NFC Plugin kör du?

14. Borglin

MINA ENHETER

Jag har den senaste (1.0.2). När jag sätter en Smarttag mot mobilen vibrerar den men Locale NFC reagerar inte. Det kanske är så att Sony's egna NFC mjukvara tar upp SmartTagen före Locale NFC gör det ?

15. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror bannemej att det kan vara något sådant. Jag har en idé om vad det kan vara. Skall fixa det imon.

16. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Blir likadant för mig..
    Första gången jag testar det här med nfctags och tanken var att scanna en tag när jag kommer hem som slår på Wifi, myphoneexplorer och min stationära pc. .
    Använder tasker.. Fast någonting är skumt, av dom typ 20 gånger jag testade att scanna så slog den faktiskt igång myphoneexplorer och Wifi två gånger.. Men WOL gick inte.. Dock så funkar WOL med en separat applikation. Pcautowaker tror jag den hette.
    Tror ni locale funkar bättre för det här ändamålet?
    Jag använder tagsen som jag fick med telefonen.
    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

17. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det du vill åstadkomma skall vara fullt möjligt. Om du läser högre upp i tråden som kommer du se att det har snackats om WOL-och en lösning hittades. Om du använder Tasker eller Locale borde inte spela någon roll. Du bör kunna åstadkomma samma sak med vilken som.

Just nu så har Locale NFC Plugin dock problem med Sony SmartTags på Xperia S telefoner. De fungerar klockrent på Galaxy Nexus men på Xperia S verkar det som att orginal-appen får prioritet. Jag arbetar för tillfället med att undersöka det och göra en fix för det.

18. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för infon. Då vet jag att jag inte skall försöka bli det ;)

19. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lösning för när flera appar reagerar på en tag

Hej allihopa!

Jag har nu kommit fram till en workaround för ett problem som vissa av er verkar ha. Detta problem är att det finns en default NFC-app installerad på telefonen som inte går att avinstallera. Detta innebär att när ni scannar en NFC-tag så får ni upp en ruta där den ber er att välja antingen Locale NFC Plugin eller denna default-app.

Gamla lösningar för detta har varit att gå in i systeminställningar->applikationer->defaul-appen->inaktivera. Denna lösning finns dock bara tillgänglig på Ice Cream Sandwich telefoner.

En annan lösningar har varit att roota sin telefon och använda en app som heter App Quarantine för att inaktivera default-appen.

Men nu har jag även en lösning för dig som inte har ICS och inte vill ha en rootad telefon. Dock kommer du behöva en NFC-tag som är skrivbar.

Ladda ner NFC Tag Writer & Reader. Starta appen och gör följande steg:
    • Gå in på WRITE
    • Välj URL
    • I täxtfältet skriver du bad://access/development
    • Välj Write
    • Håll NFC-taggen mot baksidan av din telefon tills den har skrivit klart

Taggen är nu formaterad på ett unikt vis för att fungera med just Locale NFC Plugin. Default-appen skall inte längre reagera på denna NFC-tag utan endast Locale NFC Plugin, så ledes slipper du nu att välja app varje gång du scannar denna NFC-tag.

Ni kan även läsa min post på Google+ där jag förklarar samma procedur samt hur du kan göra för att göra egna taggar som telefonen kommer läsa som Sony SmartTags.

Som en notis är värt att nämna att supporten för unika Locale NFC Plugin tags kommer att komma i nästa uppdatering. Den förväntas komma upp på Google Play store inom kort.

Last edited: Apr 25, 2012
    vardagsrum likes this.
  20. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Register eller för att visa innehållet!
    Har gjort som du sa med min sonytag, men telefonen reagerar fortfarande med att jag ska välja åtgärd såfort jag scannar den, den listar 5 alternativa appar att öppna med.
    Och läser jag av den med programmet igen så står urlen där så den verkar ju ha skrivit rätt..

En annan fråga som är lite offtopic, men när jag scannar taggen vill jag att tasker ska köra igång min wifi på telefonen. Den ansluter, för att en sekund efteråt disconnecta, vad har jag missat för inställning?
    Har valt Net/Wifi/on

En till sak, nån som vet om det går att stänga av datorn också via nätverket, så när jag scannar taggen när jag går hemifrån så stängs datorn och wifi bryts?

Last edited: Apr 25, 2012