Problem: (LÖST) Snabbladdning fungerar ej - Jag behöver hjälp!

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av DroidJunkie, 15 maj 2024.

1. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Äntligen! Efter åtskilliga mejl så har de lokaliserat problemet och kommer nu laga telefonen inom 3 dagar på garantin.
    Synd bara att det krävdes att jag skickat telefonen två gånger och så många mejl för att de faktiskt skulle hitta felet.

Men men, för framtida personer som söker efter detta problem, skicka in telefonen.

Jag återkommer en sista gång så problemet faktiskt är åtgärdat och telefonen kan laddas i full fart igen. Håll tummarna ya'll!

Kristy, stelex, Kethrildur och 4 andra gillar detta.
  2. DroidJunkie

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Åh... Först krånglar UPS med paketet, 5 arbetsdagar tog det när det väl ankommit till Sverige. Men så idag får jag telefonen.

Jag gör direkt ett test. Batteriet var laddat till 86% när jag fick telefonen. Testar att koppla in laddaren och det står "Laddar, laddar inte, laddar, laddar inte" som i en oändlig loop. Precis som det var när jag skickade in telefonen 2:a maj...

Nu skrev jag till Rome som jag skrev med inför 2:a gången att jag skulle få en utbytestelefon utifall att dom inte lagade den denna gång.

Undrar om de bara bytte ut batteriet nu, det finns ingen arbetsbeskrivning vad de faktiskt har gjort, utan endast "Battery problem" och inget mer.

Telefonen har bara rest 600 mil nu, 2 gånger t&r till Polen, så 300 mil till gör väl inget ;-)

Sagan fortsätter...

Last edited: 11 jun 2024
  3. Automan740

Automan740 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    291
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Urk va dåligt av ALLA! Jag lider med dej. Det löser sej tillslut, men fan va jobbig resa dit..

stelex och DroidJunkie gillar detta.
  4. DroidJunkie

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Jag tackar för din sympati. <3

5. DroidJunkie

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Okej, nu har jag och Rome haft en konversation å 20 mejl. Han insisterade på att jag skulle köpa en Google adapter å 30w. Sagt och gjort, det borde vara lätt va nu när Pixeln säljs i elektronikaffärer? Nix, Telia har den bara på hemsidan, Elgiganten har slutat sålt den, Telenor säljer den inte. Inte ens Google Store Sverige säljer den!! Men TRE, där har dom den i butik. Så bra där av Tre.

Men telefonen uppvisar exakt samma problem, så nu har jag frågat om en ersättningstelefon. Jag bara inte orkar hålla på med detta längre. Supporten hos Google har betydligt mer att önska.

6. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 661

MINA ENHETER

Bedrövligt. Du borde kompenseras för laddaren också.

stelex och DroidJunkie gillar detta.
  7. DroidJunkie

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Nu har jag fått den nya telefonen. Telefonen är i princip ny, har endast 2 battericykler. Snabbladdar i 29W och håller laddningen.

Det var alltså aldrig fel på mina kablar eller adaptrar. Något fel måste ha varit i moderkortet/laddningsporten eftersom det inte fungerade med nytt batteri heller som de testade andra gången.

Sammanfattningsvis har denna upplevelse tagit 7 veckor, 30 mejl, telefonen/telefonerna har rest hela 1440 mil via flyg(!).

Således borde Google plantera 75 träd nu för att kompensera i och med tänket att ingen strömadapter ska följa med i paketet.

Det jag gick back på denna upplevelse var en himla massa tid, en laddare jag inte behöver (vill något köpa en Google USB-C 30W adapter?) och ett Whitestone Dome skärmskydd.

Tack för alla som stöttat, nu kan jag äntligen avsluta detta kapitel, förhoppningsvis för sista gången.

Last edited: 25 jun 2024
    larsen6, Kristy, stelex och 7 andra gillar detta.
  8. stelex

stelex Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 476
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    8 Pro, Buds Pro & Stand II

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon: