[Löst] Timely fungerar inte på huawei mate 10 pro

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av daniel_h, 20 dec 2017.

  1. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej,
    jag har en BLA-L29 (c432) jag uppdaterade till 127 firware igår, har även rootat den.
    innan så körde jag firmware 115 och hade inga problem med Timely som är ett alarmprogram.
    Under särskild åtkomst och ignorera batterioptimeringar så har jag ändrat att programmet ska vara tillåtet.
    Har gett den tillåtelse att skriva systeminställningar samt att programmet ska hanteras manuellt under batteriinställningar.

    Det som händer är att när alarmet ska gå igång så låter det inte från telefonen, när jag låser upp telefonen, så dyker programmet upp och spelar sin melodi.

    Känns att jag har ändrat på allt som behövs för att programmet ska få köras igång, men ändå så slår någon optimering till.
    Vanliga klockappen fungerar utan problem, men irriterande när telefonen inte väcker en i tid.
    Någon som har en ide?
     
  2. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hittade felet, under appar och meddelanden, öppna appar och hitta Timely, öppna aviseringar och aktivera Prioritetsvisning.

    Tänkte om någon annan har samma problem så finns det en lösning dokumenterad, hatar när man letar efter information och hittar en problembeskrivning men ingen lösning.
     
    kissidor, R3b0rn, mickelsen och 3 andra gillar detta.
  3. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 227
    Mottagna gillanden:
    2 298
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Jättetack för det här inlägget, jag har haft samma problem med timely i min P20 pro, och jag misstänker starkt att den här lösningen kommer att funka för mig också :)