Tips: Lollipop 5.1 ute för Xperia Z3

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av AmbientTime, 22 jul 2015.

  1. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Är apparna optimerade för Android 5.1. Kolla gärna i Nexus forumet om locale eller ljudappen du använder fortfarande fungerar där. Misstänker helt klart att Google ändrat lite som gör att dessa appar behöver skrivas om. Maila gärna respektive app utvecklare också..
     
  2. rossen

    rossen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min telefon beter sig lite spännande sen uppdateringen, innan hade jag faktiskt inga som helst problem med den, sjukt nöjd över lag med andra ord.
    Vad som hänt efter lollipop:

    Facebook appen packade ihop, visade först konstant att det fanns en ny händelse vid ikonen på hemskärmen, senare gick det inte att starta appen. Den fanns då inte ens i applistan. Efter en omstart kom den tillbaka i applistan så jag kunde avinstallera och börja om. Har fungerat sedan dess.

    Man har ändrat fördröjningen och/eller vinkeln som krävs för att skärmbilden ska roteras, min roterar nu extremt ofta, behöver bara luta telefonen 45 grader under en nanosekund för att det ska flippa, och det sker ofta när jag sträcker tummen till skärmens motstående hörn. Otroligt enerverande.

    Jag vet inte varför, men mitt tangentbord (swiftkey) försvinner mest hela tiden, som att jag tryckt på knappen för att förminska det, trots att jag inte gjort det. Kan vara en fördröjning som ändrats? mao att man inte måste hylla knappen nertryckt en hundradels sekund eller något sådant.

    Sen kommer jag inte helt överens med den nya modellen av ljudinställningar, har svårt att sätta fingret på vad det är för fel.. Men jag börjar väl bli gammal och ogillar nymodigheter :cry:
     
  3. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jag vill tillbaka till kitkat.. 4.3 eller nåt sånt, det var med den versionen av android som z3 hade bäst batteri enl mig, kunde gå runt 1-2+ dagar men nu är jag tillbaka till det gamla (Inte goda) ett dygns batteriet..