Gjorde en "restore " via pc companion utan resultat, men några timmar senare så fanns uppdateringen där. ( kom den idag till SPG312?) Då väntar vi nu på nästa uppdatering 5.1 som börjar rulla ut om lite drygt en månad?
Har haft LP ett tag nu och jag måste säga att det känns som en ny platta Upplever att den är mycket rappare och betydligt bättre på att hantera batteriet.
Jag har fortfarande inte fått lollipop... jag har version 1272-7825_R2D, hittar inget om vilken region den tillhör eller nånting?
SGP311 Region VMo UK_IE CustNr 1272-7825 Version 10.6.A.0.454 Build R4E enligt Xperia Check Updater programmet.
Här nedan hittar du Xpera Check Updater programmet. http://www.xperiablog.net/2014/02/2...tool-helps-you-check-on-that-firmware-update/
Tack! Kom ju på att när jag gick tillbaka från 4.4.4 så flashade jag uk versionen.. hade glömt bort det.. la in nordic nu istället
Nu fick jag äntligen LP till min SPG321. Men det var vissa besvär att få in den i plattan. Jag fick felmeddelande (fel 2003 i pc companion) och fick ej in den via ota heller, vart problem även där. Fick läsa lite om detta på nätet och konstaterade att jag var tvungen att göra en (relock bootloader) på min platta, sedan funkade det strålande i pc companion.
Uppdaterade just till 5.1.1 och konstaterar att nu fungerar det att ha plattan upp-och-ner, d v s laddningskontakten uppåt vid användning. Bra lyssnat Sony!