Lotus Notes traveler, active sync och HTC hero

Diskussion i 'Hero' startad av olofen, 29 apr 2010.

  1. pyttemjuk

    pyttemjuk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Traveler blir inte native i 8.5.2 utan den kommer Q4 som en fixpack. Kör själv betan av traveler klienten på mobilen.
     
  2. olofen

    olofen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar den bra? Vi har ännu inte fått 852 installerat...
     
  3. BeamingFuture

    BeamingFuture Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Traveler för Android fungerar. Den är t.o.m stabil. Dock är den mager på funktioner.
     
  4. BeamingFuture

    BeamingFuture Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen speciell inställning behöver göras på Travelerserver för att Exchange Active Sync ska fungera. Om det är problem är det alltid på klientsidan. Ty server från och med version 8.5.1 fungerar väldigt bra och stabilt.
     
  5. olofen

    olofen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om det ska funka med 851, vad i helsike måste jag göra för att få det att fungera på min mobil!

    Jag blir så trött på IT som inte fungerar...jag kanske borde ta över IT avdelningen och sätta mig in i det ordentligt...:)
     
  6. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    jag var tvungen att säga till mina dominoansvariga att jag har en iphone och skulle ha åtkomst till Travelern..... har en android, men då skulle det slagit snurr för dem om jag sagt.
     
  7. olofen

    olofen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De vet redan att jag har en iphone. Det fungerade med iphone innan ios 4.0. Efter det funkar inte iphone heller (har nu ios 4.1). Min adroid lur har alldrig fungerat med notes. IT säger att det ska lösa sig med ios 4.1 när 852 kommer, men ännu inget ord när den ska installeras. Travelern är inställd på iphone sedan länge. Som det är nu har jag endast mail på min trötta IBM thinkpad...stor suck!
     
  8. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    någon som vet hur man får till det med å,ä,ö? i touchdown. Funkar riktigt bra att synca almanacka och mejl mot notes, har en desire.
     
  9. olofen

    olofen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah! Det är inte rättvist att det är så många som får det att funka! Men grattis till er...jag är inte bitter...
     
  10. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag hade det problemet också... att mailen som jag vidarebefodrade fick åäö.... tryckte på inställningar-->connection --> Activesync --> Refresh activesync settings i touchdown klienten... ingen aning vad den gör, men helt plötsligt började åäö fungera som det ska...

    hade först hört av mig till tillverkare av touchdown, de hänvisade till de languagepakcs som skulle finnas till touchdown.... men svenska fanns inte med där...
     
  11. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    :/ okej
     
  12. joby

    joby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Touchdown funkar för mig också nu. Fast det jag saknar är att kunna synca "Lotuskalendern" med min Google calender på något sätt...
     
  13. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Detta vill jag också veta. Ngn?
     
  14. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag använder android agenda widget istället som kan lägga till alla möjliga kalendrar i. Och det är en scrollable widget också (om man kör en launcher som stödjer det). Den är jättebra.



    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  15. Graybeard

    Graybeard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jeg kan kun bekræfte at det fungerer:

    Notes Domino server mod HTC Incredible S telefon. Kalender, Mail og kontakter synkroniserer perfekt.

    Jeg installerede først Traveler for Android, og mailen fungerede godt, kontakter nogenlunde og kalenderen, som kun viser dag og uge - ikke måned, scrollede så langsomt mellem ugerne, at den reelt var ubrugelig.

    Nu anvender jeg HTC sense kalender, mail og kontakter (people) og det virker.

    Mange tak for hjælpen BF!!