Loyo Pay Appen för kontaktlösa betalningar finns nu tillgänglig

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Oceanic, 5 jun 2017.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är inte många affärer som har masterpass.. 10 tal ?

    Hur som helst idag skulle jag behövt detta, jag hade med mig plånboken men kortet låg hemma på bordet, detta brukar hända några gånger per år, fick parkera matkassarna och komma tillbaka, dessvärre hade det börjat spöregna när jag skulle cykla hem och hämta kortet.
    Jag fråga hon i kassan om dom tog swish självklart inte :)
    Hade dock varit smidigt, jag checka ut med swish på inet.se nyligen det gick smidigt man bara öppna appen pch så skulle man godkänna köpet. Något liknande skulle dom kunna göra på ica.
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  3. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Precis så, fast lägg till förvåning över att det fungerar med telefonen haha
     
    Echerbaum gillar detta.
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    så jävla tråkigt att vi har en till proffesionell seskitur chattare på forumet. kolla vad denna xxxbaum har skrivit, inte ett inlägg som inte handlar om seskitur.
    dessutom, mycket styggt att ta över tråden som handlar om en konkurrent LOYO PAY.
    ps, en del får betalt för varje gång namnet på det de försöker pracka på folk nämns i trådarna, därav namnediten.
     
  5. Echerbaum

    Echerbaum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    @drzap@drzap
    Får tacka för att bli kallad proffesionell seskitur, har följt seskitur och företaget som äger seskitur i många år. Har svårt att förstå att så många inte känner till seskitur och vad de gör utan sitter och hoppas på att tjänster som Android pay och Apple pay ska komma till Sverige. Helt i onödan enligt mig då jag anser att seskitur är en bättre och betydligt mer avancerad app.
    Att sedan kalla mig stygg tycker jag känns väldigt ELAKT! om du läser diskussionen från början så ser man tydligt att Bernard och sedan blackstar nämner och frågar om seskitur innan jag dyker upp. Möjligt att endel får betalt, jag får inte betalt. Att komma med förtal på det där sättet känns jävla tråkigt.
     
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag får väl be om ursäkt för att jag förlängde utvikningen av den här tråden med några frågor. Men jag tyckte jämförelsen mellan Loyo Pay och liknande mobila betaltjänster var intressant.
    För min del är dock utvikningen från trådens ursprungliga ämne avslutad i.o.m. att Echerbaum varit vänlig att besvara de frågor jag hade.
     
    Echerbaum och bernard gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nu har jag installerat SEQR, ser att det använder sig av autogiro.. . Hur funkar detta dras pengarna direkt från kontot eller kan det ta några dagar innan pengarna dras ? (autogiro brukar vara 2 dagar). Och antar att dom inte kollar saldot innan köp ?
    Så om jag tex inte har pengar idag men går till ica och handlar och jag vet att jag får pengar imorgon funka det då också tex ?
     
    Last edited: 9 jun 2017
  8. Echerbaum

    Echerbaum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    @blackstar@blackstar
    Får erkänna att jag inte är hundra på autogirot.
    För något år sedan var SEQR tvungna att använda bankgiro för att bankerna inte tillåter tredjepartsföretag att utföra tjänster på bankkundernas konton, det kan man ju förstå då risken där blir att tredjepartsföretagen kommer med tjänster och funktioner som bankkunderna tycker mycket bättre och är billigare än bankernas egna tjänster. Men EU har bestämt att konkurrents är bra därför ska bankkunderna själva få bestämma vilka företag som ska få utföra tjänster på bankkundens bankkonton.
    Det är möjligt att Sverige halkat efter här, kan tänka mig att det beror på att vi använder kr och inte euro. Då är det fortfarande autogiro som gäller.

    Jag har börjat tycka att betalalternativet "Seqr Account" är smidigast, jag vet ungefär hur mycket jag handlar för varje månad så flyttar en summa varje månad från mitt bankkonto till Seqr Account (det går givetvis att flytta pengar åt båda hållen och fler än bara en gång i månaden)
    Gör detta genom att:
    1. trycka högst upp i mitten (där nuvarande betalalternativ du valt står)
    2. tryck på "i" till höger på Seqr Account
    3. tryck "MANAGE FUNDS"
    4. Här kan du flytta pengar mellan ditt bankkonto och ditt "Seqr Account"

    Använder också "SEQR Invoice" (kredit som företaget Collector sköter), Man får då hem en faktura varje månad från Collector. Tyckte det var väldigt bra betalalternativ bland annat för att fakturan släpar upp till 2månader och det inte kostar något så länge du betalar hela fakturan innan sista betaldatum.
    Men hört att Collector börjat ta en fakturaavgift på någon summa (tror 25-50kr) så misstänker att alla nya kunder åker på den avgiften så det alternativet kan jag inte rekommendera längre. Själv har jag inte fått någon fakturaavgift än, vad det beror på vet jag inte.
     
  9. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag använder betalning via autogiro. Det tar c:a två dagar innan pengarna dras från kontot. På något sätt vet SEQR-appen hur mycket pengar jag har på bankkontot för det kommer upp ett saldo i SEQR-appen.

    Rättelse:
    Det saldo som visas i SEQR-appen är inte saldot på bankkontot. Tydligen är det så att SEQR jobbar med en största buffert på 5000:- mot bankkontot (kommer inte ihåg om detta är något man valt vid installationen?), så saldot som visas i appen är 5000 minus de transaktioner som är på gång mot Bankgirot.
     
    Last edited: 9 jun 2017
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    För mig står det att jag har 5000 kr på mitt bankkonto jag har i själva verket 80 kr :)
    Jag tor man har 5000 kr i kredit. Dom vet alltså inte hur mkt pengar man har på kontot, men gränsen verkar vara 5000 kr iallafall för mig (tror det baseras på kreditbetyg hur hög gräns man har).
    Jag misstänkker i mitt fall om jag vill köpa för över 5000 kr måste jag föra över det från mitt bankkonto först, och då antar jag det tar en bankdag, men om det är helg tar det ju flera dagar, vilket gör det välidgt osmidigt. Hur som helst i de flest fallen är det ju absolut köp under 5000 så, så igentligen ingen dealbreaker, och då man får 3% cashback så känns det ändå lönt att begå mödan att föra över till seqr kontot.

    Ska försöka på ICA se om det funkar.. har aldrig fått NFC att funka tidigare, har iofs bara fått möjligthet att prova det med nettbus/bus4u och den gången hade jag NFC aktiverat det funkade inte då.. (hade mate 7 då). Blir jobbigt på ica om det är allt för mkt kö bakom så ska nog välja nån tid där det är lite folk och sedan köpa någon cola burk eller liknande. Det blir som sagt jobbigt att behöva prata med kassörskan men efter några gånger blir man nog själv bättre på att säga vad som ska göra så dom förstår utan att det blir massa tjafs. Sedan tror jag kassörskorna är ganska duktiga så har man väl gjort en gång så kommer dom ihåg sedan.
     
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    låter ju bra att det inte är någon ränta iallafall för annars är ju collector rätt duktiga på att ta ränta ..

    Krävs 20 köp för att ma ska få 3% tillbaka dock.. vettifan om jag kan komma upp till det, jag handlar på ica varje vecka åt moror det blir 4 gånger per månad, på coop där jag handlar till mig själv har jag alltid medmera kort. Men ja 3% får anses bra, det är tex mer du får än att ha pengarna på ett sparkonto även på en liten nich bank.
     
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    tänkte prova
    tänkte prova på ica idag hoppas det funkar ska köpa en cola och en japp tänkte jag.Hoppas det inte är mkt kö bakom ifall det krånglar för bli lite stressande. om det inte funkar direkt får jag köra på kortet för blir jobbigt om det står folk bakom och stressar och tycker man är jobbig
     
  13. Echerbaum

    Echerbaum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    @blackstar@blackstar Håller tummarna att det fungerar! Om du vill ta det lugnare så kan du köra självscanning också. Icas NFC är inte 100% har haft ett antal misslyckade försök där (dock är jag ganska stresstålig så står lugnt kvar och ber personalen föra fram beloppet i terminalen igen :) ) men gäller inte bara SEQR utan gäller all contactless utom deras egna ICAkort som fungerar varje gång jag testat.
    Alla andra butiker med contactless i Sverige och utomlands fungerar kanon, har aldrig haft något problem utom i just ICAs butiker.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    det gick ej prova två gånger stod felaktig läsning eller liknande. Hon i kassan himlade med ögonen suck
     
  15. Echerbaum

    Echerbaum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    suck, vad trist. Ingen självscanning? Pressbyrån bör ha nya terminaler överallt, fungerar klockrent för mig.
    Har precis fått lära mig att alla mobiler inte är godkända av Mastercard, har inte hunnit kolla själv men ska tydligen gå att läsa sig till om ens mobil är ok på denna sida: http://mastercard-mobilepartner.com/approvals.html

    SEQR fungerar inte på rootade mobiler...
     
    Last edited: 10 jun 2017
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Får prova på direkten som enligt kartan ska funka
     
  17. Echerbaum

    Echerbaum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Direkten, franchise tobakskedja som seqr har avtal med? Då får du leta efter den gröna qr-kod i kassan.
    Skulle inte ha allt för stor förhoppningar, långt i från säkert att handlaren som äger butiken orkat ställa fram qr-kod o kopplat den till kassan. Om mindre än en om dagen kommer in o vill handla med SEQR så är risken stor att det aldrig blivit inkopplat och svårt för Direkten att hålla koll på att franchisetagaren sköter sig.

    Om de har ny kortterminal med aktiverad NFC ska det funka med blippar o betala.
     
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo dom hade scan to pay there, funkade förutom att det stod "ej tillräckligt med pengar på kontot" suck så orkade inte stå där och krångla så köpte på kortet istället en 88an.

    Får maila ICA där jag handla idag och fråga..Vill ju inte stå och se dum ut en gång till.
     
  19. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Jag har handlat på många ICA affärer även ute på landet i Skåne och hittills inte stött på någon där SEQR inte fungerar. Däremot brukar inte personalen veta om det. Jag växlar mellan SEQR och Samsung Pay beroende på att jag får 3% rabatt på inköp med SEQR. SEQR fungerar ju bara med NFC.
     
  20. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Kollade lite på Loyo Pay och om jag förstått rätt så är det första appen för mobila betalningar "NFC" som fungerar med Iphone i Sverige. Är det någon som provat det?
     
    Last edited: 14 jun 2017