Tips: Lumia 550 för 795kr

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av torbjorn, 4 mar 2016.

1. iPatsa

iPatsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Fairphone 5
    ROM:
    /e/OS
    Platta:
    Redmi Pad Pro
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Knepigt att mitt Voyager Legend bt headset som funkade med 550 inte verkar funka med 650... ?

Blev fabriksåterställning direkt på denna också, får se om den fungerar bättre efter alla tusen uppdateringarna läggs på... suck.

2. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag fortsätter att använda min 550. Det finns saker som jag gillar med den - men mest är jag envis och snål: kan inte köpa en mobil och sedan inte använda den.

Håll oss informerade om din 650. Allt pekar väl på att dessa mobiler också blir väldigt prisvärda endera dagen.

-tapa-

3. torbjorn

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Tre månader med win10 och haltande appar.

Hårdvaran ÄR utmärkt, jag fortsätter att tycka det. Men operativsystemet är lika korkat som det 97% av världens befolkning använder på sina datorer (ja, jag vet: NI är korkade, inte jag).

Ibland vill jag göra något med mobilen. Tex redigera en bild eller klippa ihop en text. Gör inte det. Blodtrycket stiger och mobilen tittar frågande på mig. Återgå till att svara i telefon och säga nej till frågan Vill du säkerhetskopiera nu?

-tapa-

4. iPatsa

iPatsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Fairphone 5
    ROM:
    /e/OS
    Platta:
    Redmi Pad Pro
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Om 650: Man tänker att har man företagskonto så kan man synka kameran till OneDrive for Business, men nix pix, det går inte, bara till vanliga OneDrive... Var inte målgruppen för Windows Phone just företagsanvändare? Hårdvaran är ok för det priset, men kameran hade kunnat vara bättre. Grymt bra batteritid är det också, Windows 10 verkar vara väldigt energisnålt. Men det är kanske för att man inte har lust att pilla på den i onödan. :)

5. torbjorn

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Och såld för en struntsumma.

Som bruksmobil är den fungerande och med bättre mottagning än många andra av mina mobiler (där gamla Motorola är sämst). Vissa saker är däremot svårt att vänja sig vid: Andra appar än de den levereras med är löjligt långsamma att starta. Och Outlook mailprogrammet är mycket tveksamt att hantera.
    Från näst senaste uppdateringen blev mediaspelaren riktigt skramlig och ojämn. Kameraappen bör skyndsamt bytas ut mot någon annan.
    Jo, en charmig mobil med hemskt operativ.

-tapa-