Lur utan hörlursuttag.

Diskussion i 'Allmänt' startad av daspunner, 23 aug 2018.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Tja!

Börjar vankas ny lur men den jag sneglat har ju för fasen inget hörlursuttag, bara USB C. Känns nästan som en deal breaker.

Antar att nån här har en lur med samma handikapp. Lite nyfiken på hur ni löst det.

/Dave

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 820
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De flesta kör antingen Bluetooth eller en USB-C -> 3,5mm-adapter. Alternativt hörlurar med USB-C-anslutning.

Men en hel del nya lurar har fortfarande utgången:
    S9, S9+, Note 9
    OnePlus 6
    LG G7

jnsson gillar detta.
  3. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag löste det genom att köra på Bluteooth. Huaweis adapter var skräp helt enkelt. Vägrar använda den om jag inte verkligen måste. HTC har en bra adapter. Men BT drar inte så mycket batteri (iaf på min telefon) som det gjorde förr, därav tycker ajg inte det är en dealbreaker. Ljudet är ganska högt med denna BT mottagaren. Kostade 90 när jag köpte den men jag är nöjd. Tyckte nästan det var en dealbreaker men jag chansade. Nu tycker jag inte det är så illa.
    Roxcore Bluestream WA Bluetooth-adapter för hörlurar - Tillbehör för hörlurar & headset | Kjell.com

bernard gillar detta.
  4. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Nån som har humm om nån bluetooth adapter som är orienterad åt den "kräsne" lyssnaren? Mina erfarenheter av ljud över BT har hittils gjort mej ganska besviken över ljudkvaliteten. Har ett gäng olika ganska high end lurar som är trådbundna med 3.5mm:s plugg. Synd o skräpa ner ljudet med taskig utkälla tycker jag!

5. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Då tycker jag definitivt du skall satsa på HTC-adaptern... Antingen dem eller Razers verkar ge bäst ljud. T.o.m bättre än de flesta telefonernas inbyggda 3.5mm jack. Är egentligen inte så kräsen, men den jag fick med min telefon var under all kritik. Länk till en tråd jag startade finns nedan. Det är väl dem två som rekommenderas och läste på lite. Problemet är väl att få tag i dem. Netonnet har en adapter som också var usel.
    USB-C -> 3.5 mm adapter?

bernard gillar detta.
  6. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Nu saknar jag inte hörlursuttag men använder det aldrig sedan blåtandshörlurar med ca 30tim speltid inhandlades.
    Polaren har dessa som lät rätt bra: Sony 1000XM2 – Trådlösa brusreducerande hörlurar
    Själv lyssnar jag mestadels på poddar så för mig är inte ljudkvalitet så jätteviktigt.

Annars är det ju bara som redan nämnts inskaffa en usb-c till 3.5mm-adapter. Allt fungerar väl inte på alla telefoner osv vill jag minnas. Man skulle kunna tro att det skulle vara någon standard på usb-c men så verkar det inte vara.

bernard gillar detta.