Lurad av swedroidanvändare

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av manola1027, 6 maj 2014.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

mycket egendomligt förhållningssätt till det hela.

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Och hur tycker ni att ni har lyckats med det?
    Är det mindre scam på forumet tror ni...knappast

Att skriva ut användarnamnet kan omöjligt vara ett brott,deras riktiga namn är en annan sak.

SM-N9005 via Tapatalk 2

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

"oskyldig till motsatsen bevisas" tror jag är det modsen yrkar på.

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Och vem ska bevisa det då tycker du?

SM-N9005 via Tapatalk 2

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Inte vet jag, men jag fick ett tämligen långt PM utav en mod varför jag inte ska uppmana folk att nämna namn. :P

PhR34k gillar detta.
  6. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Det är väl klart att man ska inte bara ska kunna skriva rätt ut att den lurade mig utan att ha en grund.

Men det admins/mods håller på med ovan är bara befängt. Det är ju inte så svårt att visa med PM osv som skickats att det är något som inte gått rätt till. Det har vi ju sett tidigare när en medlem lurades rätt bra och hans morsa t om hade kontakt med medlemmar osv.

Fattar inte vad admins och folk bakom sidan/forumet är rädda för. Det är ingenting som säger att man inte får skriva ut användarnamn, det är inte att peka ut någon med namn, adress och liknande.

Men det skulle hjälpa massor med folk och förhindra att andra blir lurade. Man skapar helt enkelt en tråd i kö/sälj som ligger klistrad där admins/mods lägger till på en lista vilka som rapporterats inte har gjort schysta affärer.

Vad är problemet? Är det bättre att man istället inte gör någonting och att ännu fler kan bli lurade? Vem skyddar man egentligen? Det är väl vi som är ärliga som förtjänar att få reda på vilka som inte är det. Inte tvärtom.

Brödrost, Joiis och Sweden2 gillar detta.
  7. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ännu enklare är väl att alla får skriva vad de vill, så länge man inte är aggressiv eller skriver personuppgifter. Är det någon seriös som känner sig påhoppad så kan den personen ju svara i samma tråd och så får folk avgöra vad de ska tro själva.

Nu måste ju admins gissa vad som är sanning (eller som man verkar köra på nu, locket på tills man får in en polisanmälan som man måste agera på, resten av forumet får inte veta något).

8. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag tycker också admins förhållningssätt är lite egendomligt och bevisligen har de ju inte tidigare lyckats hålla div. scammare borta från forumet.

Vi har ju t.ex. historien med "de arabiska gnexusarna" där en användare bevisligen lurade flera andra medlemmar inkl. undertecknad i forumet. Ändå fick den användaren fortsätta att annonsera i forumet i flera månader efteråt.

Så vad är det egentligen för "åtgärder" som admins vidtar??? Inte något vad jag kan märka...

9. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Så kan man också göra, misstänker att det kommer bli sjukt mycket pajkastning då bara och spåra ur.

Oavsett vad, som det är nu är det inte försvarbart av admins. Vet inte varför dom gör så här. Det tillvägagångssättet dom har nu förstår jag bara inte vem det gynnar...

10. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det fungerar på andra forum så det är konstigt om det är extra låg nivå på det här forumet. T.ex. http://loading.se/forum.php?thread_id=35822&page=46

11. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Sleepwalk gillar detta.
  12. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Nån som reflekterat över mitt inlägg på första sidan näst längs ner? Det är lösningen på problemet, punkt.

13. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag har redovisat min PM växling med den skojaren som jag nämnde i min tråd (som givetvis blev borttagen) för Indika. Få hoppas åtminstone höra vad som händer härefter.

14. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Men det är ju precis det, att den som anser sej blivit lurad kommer med info som styrker det. Då är det lätt för oss att kolla upp.

Jag vet inte hur det funkat tidigare, men om det ska bli rätsida på detta så måste vi ju hjälpas åt och jag tror det har betydligt större tyngd i längden om alla vet de som läggs ut för att ha lurat folk verkligen är uppkollade först. Givetvis kan det också bli andra påföljder för den som är oärlig, varningar, avstängningar osv.

Vi håller på att jobba för att få ett bra system för detta. Om någon är oärlig i affärer så vill vi givetvis inte att den personen får fortsätta att luras i forumet. Vi läser alla förslag i den här tråden på hur redovisning ska ske och givetvis håller vi inte skojare om ryggen.

15. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Tycket inte det verkar hända så mycket från er sida. Denna tråden är ju inte första gången detta lyfts?

Generellt verkar inte ni admins var direkt aktiva eller visa intresse i att delta i diskussion när frågor, förslag och annat framförs här. Det syns ju bland andra trådar här i sajtförslag. Inte några svar alls i princip och vissa trådar är skapade för att påtala er inaktivitet/ointresse.

Tur att lassekongolassekongo; och indikaindika; blev mods iaf så det blev någon aktivitet. Nä, tycker det är en stor skål ris till er admins. Ni får allt ta och kamma er och slänga in handduken om ni inte har tid eller intresse längre och lyfta fram någon som har det istället då.

KingLouie gillar detta.
  16. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi hör vad ni säger och kommer att stressa fram en lösning nu i dagarna. Det går inte att göra alldeles för avancerade operationer på forumet som moderator men vi har full rulle i vårt modforum där vi håller på att se över vad ni vill ha, vad vi vill ha, och hur vi ska lösa det på bästa sätt. Tro mig när jag säger att vi är väldigt olyckliga över er oro och frustration, detta är ingenting som vi moderatorer tar lätt på. Det kommer att lösa sig, vi kommer att få det bättre, och det sker snart!

Vi vill väldigt gärna, som alltid, få PM eller rapporter på allt som ni tycker är oärligt, dumt eller elakt. Anledningen är att vi alltid frågar båda parterna innan vi beslutar oss för vad vi ska göra.

(tack för pinget Echoes)

Joiis, Sweden2, Janne303 och 1 annan gillar detta.
  17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Fungerar? Låg nivå? Tog två inlägg innan man såg hur låg nivå det är i den där tråden.
    Tycks vara en hel del som också gör fel och hänger ut folk felaktigt.

vulfgar gillar detta.
  18. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Två inlägg som är ett år gamla, oj vilken lekstuga och pajkastning det verkar vara.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Poängen var bara att det gick snabbt att bara scrolla ner och se inlägg med extremt låg nivå. Det var du som länkade till sidan, jag scrollade bara två inlägg ner.
    Du har ju också en citering som ligger kvar som uthängning mot någon där det bevisligen har löst sig. Det är ju inte heller riktigt ok i min bok.

Vad har åldern egentligen med det att göra? Det är ditt exempel och sidan är ju inte direkt välbesökt. Kollar man marknaden så finns det många gamla annonser, inte i närheten av vad marknaden här har.
    Då är det bara att multiplicera och skala upp så hoppas jag att du kan räkna ut hur många mer pajer som kommer flyga jämfört med loading.

Marooned gillar detta.
  20. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Håller med. Kan man inte moderera en köp&sälj avdelning så ska man inte heller ha någon, så jo ut med namn på bedragarna