Lurad av Tele2?! LÖST!

Discussion in 'Tele2 & Comviq' started by TookieDroid, Apr 20, 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag kollade upp det och allt som man skriver i deras hemsida gäller inte som ett kontrakt för att dom har inte ett underskrift eller pratat med mig. Annars kan någon bara skriva in någon annans uppgifter och så har ett abonnemang startats. Jag fick aldrig någon lapp eller ett samtal ifall jag godkände abonnemanget

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

fortfarande tentakles så är tele2 ganska ensamma om att du får BEHÅLLA det lägre priset om de faktiskt HÖJER priset.
    Jag hade t.ex enbart 39kr månaden för 1GB och de höjde inte det när priserna gick upp.
    med vilken anledning tycker du att de ska informera dig och flytta dig till ett lägre pris per automatik?

3. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Om du tecknat avtal via hemsidan så måste operatören (i detta fall Tele2) skicka hem ett avtal/kontrakt till den adress som du angivit (alt. till din bokföringsadress).

Dessutom så har du ALLTID 14 dagars ångerrätt om du köper via telefon, hemsida eller hembesök och detta måste leverantören klart och tydligt ha informerat dig om.

4. TookieDroid

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Igår ringde jag Tele2 och berätta att jag inte har skrivit under ett kontrakt eller gjort ett muntligt avtal. Jag krävde sedan att dom skata bort fakturan. Mannen jag pratade med sa att han skulle ringa upp mig och sen la på. 5 min senare ringde han mig och berättade att jag inte behöver betala något.

Då är allt det här över!

Men ni som är tele2 kunder får läsa det här.
    Min bror ringde till tele2 och frågade om hur dom kunde starta ett abonnemang utan nån slags av kontakt. Då sa dom bara: Om du skriver dina person uppgifter i våran hemsida så räknas det som ett kontrakt.
    Då frågade min bror: Tänk om någon har en pärm med flera dussin person uppgifter, och sen skriver allt i eran hemsida. Då startar ju ett abonnemang till alla som fanns med i pärmen.
    Då kunde mannen bara säga: Men det där kallas ju bedrägeri...

Så alla får akta sig för att tele2 internet avtal är ett skämt!!!

5. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    skriv gärna i rubriken att det är löst ;)
    skönt att det löste sig :)

6. TookieDroid

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Gjort det nu :) Aa fan xD

7. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Du får som en annan har skrivit i tråden hem ett avtal och du har från det datumet 14 dagars ångerrätt (Det är om jag har förstått rätt, det som ska hända), dessutom skall det komma en bekräftelse till din mailadress och det tas en kreditkontroll (Iaf om det gäller en nyteckning)

Edit: Instämmer i att det är skönt att det löste sig, om inte operatören kan hitta något avtal någonstans så är det ju bara att bryta avtalet från operatörens sida