Diskussion: Lyca Mobile

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av huskul, 30 juli 2017.

1. Android2015

Android2015 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.125
    Operatör:
    -
    Telefon:
    -

MINA ENHETER

Operatör:
    -
    Telefon:
    -
    Info:
    -
    AI-översikt
    Om du inte kan använda 5G med ditt Lyca Mobile-SIM-kort kan det bero på ett par olika saker. Först och främst, se till att din telefon är kompatibel med 5G och att du har aktiverat mobildata och korrekta APN-inställningar. Lyca Mobile använder Telenors nätverk, så 5G bör vara tillgängligt där Telenor har täckning. Om problemet kvarstår, kan det vara värt att kontakta Lyca Mobiles kundtjänst för ytterligare felsökning, eller kontrollera om din telefon är operatörslåst.
    Här är några steg du kan ta:
    1. 1. Kontrollera din telefons kompatibilitet:
      Se till att din telefon faktiskt stöder 5G-nätverk.
    2. 2. Aktivera mobildata och APN-inställningar:
      Se till att mobildata är aktiverat i din telefons inställningar och att du har korrekta APN-inställningar för Lyca Mobile. Du kan behöva ange internet.lycamobile.se som APN.
    3. 3. Kontrollera täckningen:
      Lyca Mobile använder Telenors nätverk, så kontrollera om du befinner dig i ett område med 5G-täckning från Telenor.
    4. 4. Kontakta kundtjänst:
      Om du fortfarande inte kan ansluta till 5G, kan du kontakta Lyca Mobiles kundtjänst för att få hjälp med att felsöka problemet.
    5. 5. Kontrollera operatörslås:
      Om du nyligen har bytt operatör eller köpt en begagnad telefon, kan den vara operatörslåst. Kontakta din tidigare operatör eller telefonåterförsäljaren för att ta reda på hur du låser upp den.

2. Android2015

Android2015 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.125
    Operatör:
    -
    Telefon:
    -

MINA ENHETER

Operatör:
    -
    Telefon:
    -
    Info:
    -
  3. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Lol? Du tror inte jag varvat internet redan i jakt på lösning. Underlättar inte att Lyca verkar ha noll kundsupport.

Set Up Mobile Web & Internet Settings in Lyca Mobile
    Ger fortsatt inte mer än LTE. Många verkar ha haft problem med Pixel-telefoner och 5G och skumraskoperatörer som Lyca, ej med som av Google "betrodd" 5G-operatör?

Last edited: 17 juli 2025 kl 09:14