Problem: M365-klon, problem med nytt moderkort

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av djjokke, 23 nov 2020.

  1. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Hej!

    Fick en M365-klon (tror jag) av min sambos farbror för några veckor sedan. Den gick då inte att stänga av men fungerade att köra med. Kunde kopplas upp till med appen MiniRobot på Play Store och då fungerade det att byta läge, låsa scootern och använda lampan. Dock slutade den helt fungera förra veckan, så jag öppnade upp den och såg att det var ganska rejält med fukt i och runt hela moderkortet, så jag beställde ett nytt efter lite slapp efterforskning på 24.se: Motherboard till Xiaomi M365 Pro - Köp på 24.se

    När allting var utbytt startar scootern upp som det ska men ger mig felkod 10 på displayen (blinkar e 10). Jag har provat med m365_downG, ES_downG och XiaomiFlasher och de båda sista kan koppla upp mot scootern men kan inte hämta firmware eller flasha en ny zip. Vad jag kan läsa mig till behöver jag då göra en typ av reset med en ST-Link innan jag kan flasha en egen firmware, och detta verkar inkludera lödning och jag varken kan löda eller har verktyg för det, så nu vänder jag mig till er. Finns det någon chans till att jag kan lösa det på något sätt utan att löda? Har jag gjort bort mig och helt enkelt köpt ett moderkort som inte är kompatibelt?

    Tack på förhand!