Har ingen (egen) mac men är uppväxt med macar, använde en mac första gången när jag var 4 och en windowsdator när jag var runt 7 Tycker fortfarande OS X är väldigt mycket bättre än windows men jag använder nästan bara windowsdatorer nu för tiden Försöker tjata till mig en Mac Mini för närvarande men det går väll så där då mina föräldrar säger att iom att jag har en ipad att surfa med och tillgång till en dator nästan alltid inte behöver en egen dator
En glasklar kopia av min situation. De fattar inte att vissa vill kunna skriva appar till sin ipod touch, ipad och morbrorns iphone. Very sad
Jag stör mig lite på scrollfunktionen i Lion. Jag förstår att det nya "tänket" är att man ska scrolla innehållet istället för scrollisten. Sure, jag tycker det känns mer logiskt...men inte speciellt logiskt när man till exempel ska spola lite i VLC. Att spola framåt i filmen genom att dra fingrarna till vänster känns helt mupp. Om man nu ändrar till det gamla vanliga så blir det knas på andra ställen istället. Ett exempel är Launch Pad där det blir bakvänt och när man växlar mellan skärmar. Antar att det bara är att gilla läget och vänja sig vid nya scrolltänket
Tackar Orkade inte fixa en egen svart docka så jag googlade lite på det. Dock så fattades den nedre kanten, så den fick jag trixa ihop själv. Laddade upp den åt dig, här har du: http://etzolin.com/web/black-dock.zip