Har inte bestämt riktigt. Vad jag ser på reviews så är skillnaden mellan den maxade i9 och i7 i baskonfigurationen ungefär 30% snabbare. Men i spel snackar vi kanske 5-7FPS extra som benchmarks visade på 5500m. Men om man ser till att vissa spel kanske behöver den lite extra CPU pushen så är det stor skillnad mellan 50 eller 60fps...
Detta var lite intressant dock för att vid exakta samma settings så visade båda korten exakt samma FPS vilket tyder på att korten maxar vad spelet kan ge vid just dom inställningarna, får för mig att om han hade höjt inställningarna på 5500m kortet så hade den fortfarande legat vid 70FPS. Läste på ett forum att vid detta testet hade dom kört original drivrutiner och inte med modifierade drivrutiner så här hade man säkert fått ut mycket mer än vad dom fick.
Häftigt o se dock att kylningen är så bra i dessa modeller att det finns 0 throttling vid riktigt tunga applikationer.
View: https://www.youtube.com/watch?v=6bN_G4dxJLQ
Galet o se gaming prestanda i en MacBook Pro, och han kör original drivisar!... Jag menar allt över 60FPS är bra med tanke på att skärmen är 60hz. Resten är dödfött.
Last edited: 22 juni 2020