Jag har inte haft kontakt med Market på en dryg vecka (och även grava problem med övriga Googlerelaterade saker samma period) och prövade nu att trycka i ett Telia-simkort. Fungerade fin-fint, kunde uppdatera mina appar och söka med Google-apen. Efter att bytt tillbaka till Tele2-simkortet är allt som tidigare, ingen market och ingen kontakt med Google (det första beror säkert på det andra). Står mer och mer klart som ett Tele2-problem alltså.
Jag sitter och surfar från datorn via wireless tether for Root Users och även där är det grava problem att nå vissa adresser exv google.com maps.google.com gmail.com dök upp efter mycket om och men. Såå... är det någon som vet om Tele2 jobbar på det för det ÄR ett problem på deras sida helt enkelt.
ÄR det kanske dags att vi tar och anmäler det? Hur går man till väga? Om det är fler som anmäler kanske vi inte blir ignorerade. Jag har haft stora problem med min Liquid sen jag köpte den och har just... TELE2.
ca 40 minuters väntetid... efter 10 blev jag nerkopplad. Då ska jag tillägga att jag i princip aldrig har fått ett samtal nerkopplat när jag pratar med släkt & vänner.
Jag har felanmält det hos Tele2, men gör det ni med så de förstår att det är ett utbrett problem. http://www.tele2.se/kundservice-kontaktformular.html
Nu har jag lagt ett ärende till dom också, får se vad det leder till. De har 48h på sig att kolla i ärendet... med min erfarenhet så lär det bli "works as designed". Om det inte löser sig för mig sedan så byter jag leverantör... trist för jag är jättenöjd i övrigt.
3e gången jag skriver samma sak Testa att gå in i APN inställningar. radera det som står på Proxy och Port och Server.(inte MMS Proxy/Port, dessa behövs). Starta om telefonen och se om det funkar bättre. Bara ett litet random test man kan göra också. Funkar det över WiFi? och funkar det om man stänger av 3G och bara kör "2g" ? (där får man ha lite tålamod då det kommer vara segare).
Har fått ett problem, när jag laddar ner från market, det går bra att ladda ner, men när det installeras så står det det går inte att installera, vad är det för fel?