Mate 10 Pro blir galet varm

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av Shaqim, 27 jul 2018.

  1. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tja! Har haft min Mate 10 Pro i snart en månad och är sjukt nöjd med telefonen. Dock har jag upplevt vid ett flertal tillfällen att den blir väldigt varm. Just nu, till exempel, har jag provat lite olika spel i någon kvart och märkte att jag nästan brände mig på aluminiumramen över volymknappen. Nu efter 3-4 minuter är den sval igen, men var nästan lite orolig där ett tag. Hade ett skal på (Huaweis egna flip case) när det hände. Det verkar främst vara den övre delen av telefonen som blir varm.

    Nu är det ju aldrig svalt någonstans och säkert 30 grader inomhus, men är det någon annan som upplevt detta problem? I en reddit-tråd var det många som hävdade att deras telefoner nästan aldrig blev mer än lite ljumna. Har jag fått ett dåligt ex?
     
  2. RobinAug

    RobinAug Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Min kan också bli väldigt varm vid vissa tillfällen. Tror det är pga värmen ute och att telefonen arbetar mycket.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 742
    Mottagna gillanden:
    44 739
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är inte så att du råkat slå igång ficklampan eller dylikt? Det gör i regel telefonen ruskigt varm.

    Har du haft skärmen på högsta ljusintensitet och gjort något processorintensivt kan den också bli varm. Vid snabbladdning tenderar den också att hetta till rejält, men det är ju rätt normalt.
     
    hahadaoc gillar detta.
  4. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, om ficklampan var igång borde jag ha märkt det. Skärmen var nog ganska ljus men den är inställd på automatisk och jag var inomhus så den var nog inte på högsta styrkan. Kan dock tänka mig att spelen var väldigt processorkrävande, men känns som att den blev så överdrivet varm.

    Förhoppningsvis är det värmen som påverkar den och inte något som inte funkar som det ska med den.