Diskussion: MAX (tidigare HBO Max+Discovery)

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av tag, 7 feb 2021.

  1. danlar

    danlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hur har ni lyckats kontakta Max angående detta? Hittar ingen fungerande kontaktväg. Hittar ingen mailadress. Bara deras chatfunktion med bot och färdiga svar.
    Vill ju också få korrekt svar via mail/chat från dom så det inte blir något problem när man ska byta från betalning via Google.
     
  2. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    445
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Du skriver saker som chatboten inte kan svara på så kommer du till en person, typ "se min fråga ovan" som andra meddelande. Välj inte från de förvalda ämnena utan skriv själv dina frågor.
    Eller snarare så får du då ett val Huvudmeny och därefter kan du välja kundservice.
    Fick ordning på Premium och rabatten för en stund sedan. Strulade lite för jag hade även ett abonnemang via Telia som de behövde plocka bort först. Efter det lyckades jag teckna ett nytt abonnemang och fick sedan koden i chatten. Värt att poängtera i chatten att de sedan ska betala tillbaka halva första månadsavgiften och det behöver de hantera manuellt i efterhand.
     
    Last edited: 26 feb 2025
    milky81 och danlar gillar detta.
  3. danlar

    danlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack tack, gör ett nytt försök imorgon.
     
  4. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    1 485
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Ofta kan man skriva "jag vill prata med en människa/perspon" så brukar det komma en människa att chatta med. Samma om man ringer någon kundtjänst där man ska "berätta om ditt problem" med nån robot, brukar funka att säga samma där.
     
  5. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    445
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    En fördel för oss som haft abonnemanget via Google Play är att vi har kunnat ange alternativa betalningssätt, dvs flera kort. Bra om det primära har strulat. Kan vara värt att tänka på det lite extra i fortsättningen eftersom misslyckad debitering gör att abonnemanget sägs upp.
     
    kissidor och milky81 gillar detta.
  6. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    382
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
  7. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    347

    MINA ENHETER

    Spam-folder? Kan ju vara att de skickar ut i omgångar baserat på när det ska förnyas för att se hur mottagandet blir.
     
  8. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    1 485
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Instruktionerna i mailet stämde inte fullt ut. Man måste först signa upp sig för fullpris premium abonnemanget och SEDAN kan man applicera koden. Kontaktade kundtjänst och dom sa att dom hade missat den biten i mailet. Nu får jag betala 169 kr för första månaden och sedan kommer nya priset gälla från 27e mars. Men tjejen på kundtjänst sa att hon kontaktar ekonomiavdelningen som ska återbetala halva kostnaden nu första månaden. Lite krångligt men löser sig nog till slut.

    Så här gjorde jag som hade abonnemanget via Google Play Store
    - Sa upp det på Google Play Store
    - Inväntade att det var uppsagt (igår 26e feb)
    - Signade upp via hemsidan för premium, var tydligen viktigt att man inte gick via appen enligt mailet
    - Applicerade koden
    - Pratade med kundtjänst som får betala tillbaka halva kostnaden första månaden som blir fullpris

    Så här såg det ut sen när jag applicerade koden:

    upload_2025-2-27_10-52-26.png
     
    danne_00 och danlar gillar detta.
  9. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    747
    Mottagna gillanden:
    1 072
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Jag fick den informationen i mitt mejl, att jag först var tvungen att teckna abonnemanget till ordinarie pris, därefter korrigerar de mitt abonnemang och återbetalar halva kostnaden. Nu förnyades mitt abonnemang tyvärr för två dagar sedan, innan jag hann säga upp abonnemanget genom Google Play. Har skickat ett nytt mejl till Max Supporten för att efterfråga hur det blir med rabatten eftersom jag nu sagt upp genom Google Play men inte kan så att säga, teckna ett nytt abonnemang direkt genom Max först förrän om 28 dagar.
     
    milky81 gillar detta.
  10. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    445
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Instruktionen i mailet var just att kontakta kundtjänst, åtminstone stod det så i mitt mail.
    Insåg att du kanske menade mailet med koden. Ett sådant fick aldrig jag utan fick instruktionen i chatten om att först teckna nya abonnemanget och därefter kontakta dem igen för att få koden. De har två olika varianter för aktiveringen alltså, med samma resultat.
     
    Last edited: 27 feb 2025
    milky81 gillar detta.
  11. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    382
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Hepp, håller bra koll på den!
     
  12. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    445
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Misstänker att de vill vara säkra på att första abonnemanget via Google Play blir helt avslutat innan man kan aktivera rabatten på det nya, samt att båda används med samma mailadress. Detta för att hindra att man överlåter rabatten alternativt sitter med två rabatterade abonnemang. De passar dessutom på att slippa betala provisionen till Google i fortsättningen.
     
  13. monavis

    monavis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Man kan betala med PayPal och man kan ha flera kort inkl Amex eller konto.
     
    Hakan2 gillar detta.
  14. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    382
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har fortfarande inte fått något mail.

    Minns att jag var ganska bestämd i tonen vid senaste ändringen de gjorde men maila borde de..

    Får väl helt enkelt kontakta dem själv. :D

    Screenshot_20250323_175541_Chrome.jpg
     
  15. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    747
    Mottagna gillanden:
    1 072
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Jag sade upp mitt Max abonnemang genom Google Play och det löper ut nu den 26e, därefter skulle jag teckna ett nytt abonnemang direkt hos Max och sedan kontakta dom på mailen så skulle dom lösa mellanskillnaden på abonnemanget och fixa så jag får tillbaka livstidsrabatten igen.
     
  16. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    382
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Drog en chatt med kundtjänsten. Förklarade läget och fick en kod för att uppgradera via mail och det fungerade fint.
     
  17. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    747
    Mottagna gillanden:
    1 072
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Har nu skickat ett mejl till Max support då mitt abonnemang genom Google Play avslutats. Då får vi se hur enkelt det blir att lösa tillbaka rabatten då jag tecknar abonnemanget direkt genom Max.
     
  18. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    853

    MINA ENHETER

    Jaha,då var Max loggan svart......