Medhörning försvunnen? eller Varför skriker man i telefonen

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av 2444ever, 16 dec 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

sry missade det :o

Ja det är SE MW600 jag har.
    Jag undrar om det inte beror på telefonen, headsetet i sig behöver inte ha medhörning för det spelar ju bara upp ljudet från telefonen.

Jag använde det till Heron också men där minns jag inte att det var lika tydligt.

2. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Enligt hmf (han som skriver dom sakkunniga inläggen i tråden) så KAN det vara i headsetet, men isf i dyra headset som en lite lyxig finess (om jag förstod det rätt).

Var tvungen att testa mitt BT igen, och jo, det har faktiskt medhörning. Var helt säker innan (som du läst :)) att BT inte hade det eftersom jag upplevde det som att jag i princip höll för öronen lite om jag hade i båda öronen, och hörde mig själv för dåligt, gjorde aldrig skraptestet då.

Det är iaf för dålig sidton när jag använder det i X10. Då återstår frågan om det är headsetet eller mobben som gör det, om det är mobben borde det ju vara så även när man inte använder headset (vilket det inte är enligt skraptestet) - kan man ju tycka. Det som också talar emot att mobben fixar det är väl att det borde bli lite irriterande fördröjning(?), samt att det inte påverkas av någon volymnivå - testade att dra ner samtliga till 0, och hade fortfarande samma sidton.
    Å andra sidan så säger du att nivån för dig blir olika på olika lurar. hmm...

Vi får väl avvakta svaren från respektive support.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag minns inte att det var lika tydligt med Heron men det kan mycket väl varit det. Minnet är bra med kort ;)

4. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nytt inlägg i gammal tråd...
    Om man kollar på BT-chip från exempelvis CSR (sitter i vissa headsets) så har de en separat intern volyminställning för sidton, alltså utan att gå omvägen via telefonen. Denna går rent tekniskt att justera under samtal men i praktiken används den så gott som alltid med ett fixt värde. Har en del erfarenhet av det hela då mitt företag bland annat utvecklar och tillverkar produkter med BT headsetfunktioner :-)

Fortfarande inget hört från HTC, som väntat...

5. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Går det inte att fixa sidton med någon app?