Hej,
Jag tänkte dela med mig av min situation samt fråga er om vad ni tycker att jag ska göra.
Jag beställde en Pixel 2 Kinda Blue från mediamarkt.de via mailboxde den 21 Jan och hade den i mina händer den 29 Jan, allt gick bra och jag var nöjd med hela processen. Efter att ha använt mobilen i två veckor upptäckte jag flera damm partiklar i den bakre kamera linsen och bestämde mig för att gå till närmaste Mediamarkt butik (Svågertorp, Malmö) för att se om jag kunde lämna in den där.
Väl i butik visade jag dem kvittot och berättade att den var köpt i Tyskland och detta verkade vara ok, de tog emot mobilen och sa att mobilen kommer skickas till en reparationsverkstad för att avgöra om det är ett garanti ärende...på felbeskrivningen skrev de: "OBS jag tar in en Google Pixel 2 64 gb kinda blue, köpt i tyskland. Felet: finns små dammpartiklar i kameran där bak. Som stör ibland vid fotografering." Detta var den 15 Februari
Idag fick jag ett mail från
Media Svagertorp, Service där de skriver:
"Hej,
Vi har kontaktat våra olika verkstäder och tyvärr kan ingen av dem ta in produkten för reparation då den är köpt i Tyskland..
Med vänliga hälsningar
Adina
Kundservice"
Tycker det är konstigt att få detta svar drygt två veckor efter att de haft mobilen, speciellt när de visste att mobilen var köpt i Tyskland när jag lämnade in den...
Vad tycker ni att jag ska göra? störigt att ha slösat nästan två veckor på mediamarkt här i Sverige om jag ändå måste skicka tillbaka den till Tyskland
Click to expand...