Nu har Kjell & Co börjat sälja MiBox 4k: Xiaomi Mi Box 4K HDR TV-box med Android - Mediaspelare | Kjell.com Priset var dock inte så tilltalande måste jag säga. Visst att man får lägga på momsen, men 999 kr var lite överkant. För övrigt en lite rolig trend hos Kjell & Co just nu att de tar in en del kul Kina-prylar.
Sitter och väntar på nya miboxen. Visst inte någon större förändring men inbillar mig att en nyare modell håller längre i form av uppdateringar av Androidtv. Är det mikrofon i fjärren på nuvarande miboxen?
Ja, jag tror nästan mikrofonen i fjärren är ett krav för att enheten skall få köra Android TV, så det är i regel standard vad det verkar. Jo, det vore ju lite snopet att köpa en nu om den nya ligger precis runt hörnet, och kostar lika mycket. Har det kommit någon mer information om den nya boxen? Jag har inte sett mer än detta: Android TV: New Xiaomi Mi Box Passes Through The FCC | Android News
Nä. Det är det senaste. Trodde den skulle komma ut i butik kort efter det men inte hört ett ljud [emoji853]
Kul att denna har gått från att ha varit en bra mediaspelare till riktigt riktig dålig med senaste uppdateringen som alla tvingades göra.. Varning till alla som funderar på att köpa välj något annat
Är det inte lite blandad kompott med Oreo-uppdateringen? Eller fungerar det dåligt för i stort sett samtliga? Sett rätt många buggrapporter, men har inte så bra koll på omfattningen.
Mycket segare hastigheter på wifi på min och verkar inte vara ensam det efter oreo. Sedan att flera appar slutat fungera, kodi är sämre på att spela filmer osv osv. Googlar man verkar extremt många tycka att denna spelare är extremt mycket sämre nu.. Tur man har en Nvidia shield med tills dom låter oss nergradera till Android 6.0 eller löser problemen
För oss fungerar den bra med Oreo. Vi upplever att uppdateringen gjorde boxen trevligare att använda.
Fick oxå uppdateringen. Inte hunnit så mkt än, men fick problem mitt i själva installationen. Det hängde sig på ca 40%. Googlade lite och fann på reddit att fler hade haft problemet. Det löste sig när jag drog strömkabeln. Installationen tog ca 60 sec efter det. En del rapporterar problem med youtube, men här verkar det fungera. Säkerhetsuppdateringen gick från 5e maj till 5e juli.
Fick boxen nu i veckan, men får detta felmeddelande i netflix. “Tvq-pm100 5.2.5 error" Jag har provat att uppdatera till oreo, fabriksåterställning både innan och efter uppdateringen. Provat annan hdmi port på tvn, provat annan hdmi-kabel. Provat i en annan tv. Problemet kvarstår. Har kikat runt lite, verkar som att problemet inte är jätteovanligt. Är det någon här som haft samma problem men hittat en bra lösning? Har provat med smartphone appen.. Det funkar, men blir inte så bra kvalitet och måste använda en mus. Tanken är ju att det ska vara smidigt, så den lösningen går bort.
Var det Android 6.0 på boxen du då kopplade in den, tvingade boxen dig att uppgradera eller kunde du välja att inte göra det
Det var android 6.0 på boxen när jag kopplade in den. Blev ej påtvingad någon uppgradering, jag gjorde uppgradering i hopp om att det skulle lösa netflix problemet, men samma problem är kvar.
Hej. Har sedan en tid tillbaka problem med att använda fjärren tillsammans med SVT play. Kan inte pausa eller spola fram/bak. Någon som vet något om detta? Mvh Anders
Testat det vanliga med ominstallation av SVT-appen? Alterantiv kan du kanske testa en äldre version, om det är en bugg SVT introducerat. Finns äldre versioner på apkmirror.com.
Det var ju tusan. Avinstallerade appen men nu hittar jag den inte längre i Play store. Är det sideload som gäller?