Hur skiljer sig den här nya not den gamla Förutom priset. Xiaomi Mi Box S delivers Android TV w/ Oreo’s new UI and 4K HDR for $59, pre-orders open
Egentligen ingenting. Ny fjärr. Förinstallerad med AndroidTV 8.1 Ska ändå köpa den nya så fort det går istället för förra modellen.
Kanske dum fråga men går det att fixa så att tvn startas automatiskt när man startar mi boxen? Anledningen är för att jag kommer säga åt Google Home att starta boxen, då vill jag att tvn startar också.
Borde vara en hdmi cec inställning i tvn(?) - dvs när den (hdmi kabel till tvn) "känner ström" så startar tvn.
Tack för svar! Heter tydligen SIMPLINK på min LG. Verkar tyvärr inte fungera med min Telia box, får hoppas det fungerar bättre på Mi boxen som kommer i veckan
Försökte få till det med svärföräldrarnas Telenor iptvbox men det var tydligen omöjligt det med. Trist att de stora tröga leverantörerna inte kan leverera bättre.
Går denna box att använda som en Chromecast audio? Alltså att jag inte behöver ha igång tvn för att kunna köra boxen via SPDIF till förstärkaren?
När jag trycker på hemknappen på fjärrkontrollen som följde med min box så startar även TVn. Funkar dock inte varje gång tyvärr utan kanske 70-80% av gångerna. Jag har också en LG med Simp-link + en Sony soundbar som boxen är kopplad till.
Någon som testat denna enhet med HDMI splitter? Har två tv apparater med en vägg mellan, har i dagsläget hdmi draget till boxen vid ena tvn. Där får jag dock byta sladd beroende vilken tv jag vill se på. Funderar på om en "dum" splitter fungerar? Vet att det inte fungerar till tvoperatörernas boxar men kanske funkar det till denna? Någon som testat?
Hej, Jag har problem med att när mi boxen varit inaktiv ett tag antingen i standby eller på så reagerar den inte på fjärrkontrollen. Någon som har en lösning på detta problem?
Drog ut sladden själv Så fungerade det Någon som har problem med Netflix och lyckats lösa det? Har min på 5ghz, men kan inte längre hitta eller koppla på mitt 2,4 ghz nät konstigt nog.
Drygt att behöva göra det flera gånger bara Jag fick ett felmeddelande på Netflix förut. Googlade runt och enda lösningen som jag hittade var att byta hela boxen. Lämnade in min till Kjell och fick en ny utan större problem
Hade det innan men efter uppdatering av Android version så har jag inga problem längre. Noterat att det brukar funka bäst att starta den genom att trycka på pil ner eller upp (alltså stora navigationsringen)
Jag funderar på en Android TV-Box och det verkar vara ett helvete att hitta någon billig som garanterat fungerar både för Cast och för att spela upp material lagrat på NAS (har en Buffalo NAS). Vad jag förstår så finns Kodi på Mi Box och eftersom jag kommer åt NAS med Kodi på mobilen så borde ju det fungera... eller? Den enda (betal)streaming jag kör för tillfället är Netflix (vilket vad jag förstår t.o.m. har en egen knapp på fjärren), andra streamingtjänster går väl ganska bra att casta vilket funkar för mig. Xiaomi Mi Box verkar vara ett hyfsat alternativ (såg att priset på Webbhallen nu är 799:- vilket känns relativt vettigt för en svensk butik, den finns inte i lager nu men kommer snart in), att köpa Android-TV från utlandet (och få en version som fungerar i Sverige) känns inte så säkert...
Nej, köp MiBox:en. Den kan köra Kodi, Plex, Emby osv. beroende på vad du vill använda för något och streamar de flesta format utan problem. Du hittar Kodi direkt i Google Play och sedan är det ju bara att lägga till resursen (din NAS) som en nätverksenhet/välja SMB.
Se bara till att ditt trådlösa nätverk är tillräckligt snabbt där boxen ska stå. Mi Box saknar ethernetport. I övrigt en väldigt trevlig låda för priset.