Nu har jag ett klurigt "problem". Är det någon som kan casta Netflix med Google Asisstant från ex. en Google Home? Hon svarar (på engelska) att hon ska spela upp det valda innehållet följt av "sorry, I can't play Netflix on Android TV, please use the included remote" eller något åt det hållet. Detta skulle ju ha fungerat sedan i oktober om jag läser rätt. Vill alltså kunna be en Google Home mini att spela upp Netflix-innehåll på min Mi Box S som reklamerna påstår att ska gå.
Vet inte om det är samma problem men jag kan inte casta varken Boxer play eller Viaplay till min Mi box s. Vad jag har läst mig till ute på nätet så är det något problem med firmware till chromecast built-in-appen.
Värt att ha i åtanke om man älskar casting då. På Googles hemsida står det visserligen att Android TV inte har stöd för voice casting, men samtidigt att built-in chromecast ska ha det... Tvetydiga människor. Edit: Efter lite sökningar går jag hem med uppfattningen att en TV med inbyggd Chromecast har en annan lösning än en Android TV box med inbyggd Chromecast. Förstår inte varför Google ska göra sina produkter så förvirrade med otydliga skillnader överallt. Samma med Assistentens språkstöd där Android TV fortfarande är begränsat till: English, French, German, Korean, and Spanish.
Publicerade idag min recension av Mi Box S. Android TV verkar ha vissa konstigheter för sig, speciellt kopplat till Googles andra enheter, men personligen är jag väldigt nöjd med vad produkten erbjuder för priset! För oss är det överhuvudtaget svårt att motivera ett dyrare köp i nuläget.
Väcker liv i tråden igen och undrar om det finns någon med en Mi Box som antingen kan testa att casta Boxer play eller Viaplay från telefon till Mi box? Jag får nämligen inte detta att fungera och för att utesluta problem hemma hos mig måste jag ha hjälp utifrån....... Så om någon abbonerar på Boxer eller Viaplay och äger en Mi box, kan ni kolla om ni lyckas casta via telefon till box och skriv gärna vilken version på boxen ni har, även Cast-versionen. Jag har Oreo 8 på boxen med Cast-version 1.36.140076 Tack på förhand, börjar bli irriterad på detta problem nu.....
@probeb: Tack, då kan jag utesluta att felet ligger hemma hos mig och detta ökar bara mina misstankar om att det är problem med chromecast built-in-appen och dess version. Kör du med senaste Cast-versionen?
Såg nu att cast-appen har uppdaterats den 13 feb enligt google play, ska kolla efter jobbet om det fungerar nu, man kan ju alltid hoppas........
Min Mi Box S har tappat video helt. Har provat nya kablar och olika portar, men får inte liv i den. Någon som sprungit på detta och kan ge något tips på vad som är fel?
Lpter som en dum fråga men ha du dragit ut strömmen för att starta om den? Det har tidigare inträffat att den varit lite svår att väcka från djupsömn.
Japp det har jag. Ska prova igen när jag kommer hem, kanske låta den stå urkopplad en stund och sen prova igen.
@Johan76 det tänkte jag inte på! Ska testa det, om den är det så är det ju lite trist, men den är inköpt i Sverige. Får hoppas att jag har garanti kvar isånafall.
Har precis skaffat en Mi Box s och har precis samma problem. Bara 2.0 från kodi hur jag än gör. Någon inställning för "DTS transcode" kan jag inte hitta även om jag är i expertläge. Får 5.1-ljud när jag castar netflix så felet bör ligga i kodi. Någon mer med detta problem?
Min Mi Box S verkar vara helt död. Fattar ingenting. Ska prova lite mer efter jobbet men får ingen bild från den alls.