Ser ju riktigt trevlig ut! Har det nämnts något om vad priset kan hamna på? Är på jakt efter ny lur men känns kanske som om man ska avvakta och se vad som sker med denna och när releasen nu blir.
Jag hoppas på två saker för Mix 2: 1. Expanderbar lagring (gärna UFS-kort). 2. Samma skärmstorlek som Mix så de inte får för sig att minska på denna. Dessa två saker skulle på allvar göra att Mixen kan fungera som ett kraftfullare alternativ till Max 2.
Hej igen. Kör själv Mixen som du kanske minns, riktigt nöjd med denna. Kameran är inget jag använder mycket men filmar en del i ok ljus förhållande och det fungerar bra. Jag talar oftast med headset kopplad till tfn men de gånger jag talar utan tycker jag fungerar bra. Sugen på 2an när den kommer. Vore kul med IR, självklart bättre kamera (så att det är någon skillnad) Självklart större skärm, det är nr 1 på önskelistan. På 1 tycker jag att minne mm är tillräckligt. Vore kul med nya funktioner, ännu bättre finger läsare tex. Finns det någon mobil idag som slår Mi mix 1 på fingrarna (storlek, prestanda)?
Rätt okej spec om det stämmer, vill nog ha en https://swedroid.se/xiaomi-mi-mix-2-ser-ut-att-presenteras-11-september/
Då var det dags att ta fram salkaret igen. https://www.gizmochina.com/2017/09/01/xiaomi-mi-mix-2-specs-snapdragon-836-chip-android-8/
Ja, sålänge man inte kör tesen "custom ROMs räknas inte" är det helt OK (just den tesen brukar dyka upp på Swedroids kommentarsidor när det skall gnällas på att enheten X inte fått Android-version Y än). Så fort Xiaomi har källkoden uppe till Mix 2 blir det fart på XDA så jag skulle definitivt gissa att går det fort kommer det finnas stabila Oreo-ROMar innan december.
Custom roms i all ära men dessa är inte alltid hundraprocentiga vad gäller funktioner. Till Mi 5S Plus fungerar t.ex. inte fingeravtrycksläsaren i Lineage OS. Foton från kameran blir helt odugliga med den inbyggda appen. Nu finns som tur är en portad Google Camera med HDR+ men den är inte kompatibel med alla enheter.
På Mi Max fungerar allt helt perfekt i de ROMar som finns - inklusive Google Camera. Inga problem med fingeravtrycksläsaren etc. Den typen av problem (ickefungerande fingeravtrycksläsare, kamera o.s.v) brukar tyda på källkodsproblem (exempelvis att dessa saknas). Faktum kvarstår dock: Enheter får uppdateringar snabbt via XDA och tar man en utvecklarvänlig sådan blir det stabilt och bra. Man måste alltså inte sitta och gnälla på Google och Android i flera månader (som en del gör i kommentarerna till artiklar) om man nu inte absolut vill det. Samtidigt är det gnället lite underhållande eftersom det är en gammal kär klassiker.