Du måste vänta 72 timmar om telefonen är ny reggad. Det ser du nog om du kopplar in den i datorn med.
Jadå, jag har fått ett godkännande att låsa upp, laddat hem Mi unlock programmet, installerat Mi usb driver, sen startat unlock programmet och kommer till den bilden jag infogade, det går inte trycka på "unlock" så det är därför jag undrade om det var nu jag måste vänta i 72 timmar innan jag kan trycka på unlock
Nej men några andra grejer ska du göra. Läs kees inlägg i tråden https://xiaomi.eu/community/index.php?threads/41523/
Jag trodde man väntade på att få behörighet på kontot att låsa upp? Jag kunde låsa upp direkt nämligen
Kom till 50% igår sen dök detta upp så jag orkade inte mer, ska försöka lite mera idag tänkte jag, någon som vet varför ?
1. Du måste vara inloggad på ditt MI konto på telefonen. 2. Du måste, under developer settings, associera kontot till telefonen. http://attach.en.miui.com/forum/201701/29/214814e0dv5y556r16q30f.png
Härligt Själv fick jag imorse sms om att min försändelse hålls kvar, ringde DHL som menar att det är pga tekniska strul med planet (tror de ej hann lasta på mitt kolli innan avgång)
Säkert på att den har associerat korrekt? du får inget error där? Är OEM unlock aktiverat? isåfall är de bara o starta telefonen i fastboot och köra igång.
Ja det är korrekt, först fick jag felkod men då tankade jag vpn och bytte till Kina och få fungerade det, OEM är påslagen och jag har kört fastboot men får felkod ändå -_- ska kiks igen efter jobbet
Det enda är väl isåfall att den inte hittar telen i fastboot. Då är de väl drivrutinsmeckande som gäller
Det har jag på ska testa tanka drivisar till usb och se om det gör någon skillnad. När jag slår på OEM unlock i developer sen går tillbaka och sen in i developer igen så är OEM unlock avbockad igen
Testa att köra MI unlock programmet som administratör med. Felsök med fastboot.exe i command prompt annars... "fastboot devices" och se om den hittar telefonen.
Jag testade en datorn med windows 10 istället för tjejens windows 8.1 och då fungerade det, kom fram till rutan där det stod "52 timmar kvar" så nu är det bara att vänta Tack för all hjälp !
För mig som är väldigt osäker på detta med att låsa upp och flasha om så undrar jag när den globala mi mix 2:an släpps, den som man kan välja svenska menyer på? Eller finns det någon på aliexpress som flashar in eu romen om man ber dom om det? Som sagt, nybörjare på detta......