I ditt specifika fall så är det säkert tullfritt som säljaren utlovat. När jag använt mig av DHL frakt (inte från samma säljare) så har fakturan kommit i efterhand.
Förlåt, det var inte meningen. Om säljaren i ditt fall far med osanning så hade han redan haft många negativa omdömen på aliexpress så du kan sova lugnt!
Blev lite konstigt för mig nu. Jag följde den här guiden på xiaomi.eu: http://en.miui.com/thread-411190-1-1.html och har låst upp den, fått in twrp (via fastboot), kört wipe med Format Data, flashat en ROM (7.11.9 för Mi Mix 2 härifrån: https://sourceforge.net/projects/xi.../files/xiaomi.eu/MIUI-WEEKLY-RELEASES/7.11.9/) som låg på en USB-sticka ansluten via USB-OTG och sedan när jag försöker köra en reboot efteråt så får jag Mi-loggan i vitt på svart skärm plus ett litet hänglås och "unlocked" längst ned i ett par sekunder innan den stänger av sig igen. Volym upp plus power tar mig till Xiaomis recovery, men ansluten till datorn kommer jag till twrp via "fastboot boot twrp.img" i kommandprompten och kan göra en wipe igen - men med samma slutresultat: logga i ett par sekunder och sedan svart. Har jag missat nåt uppenbart så är alla tips välkomna! EDIT: Det löste sig när man gjorde alltihop en gång till, men såg till att när det står att man skall reboota så gör man det direkt in i twrp med "fastboot boot twrp.img" och inte med alternativet REBOOT inifrån twrp.
Amatör som är så undrar jag hur man gör det, försökt hitta info om det och tror jag får en Betaversionen via Fastboot? Så vad är då fastboot? Är det när man laddar hem filen till datorn, för över den till telefonen och uppdaterar telefonen genom att peka till den överförda filen?
Men alltså, - går det inte att ändra ringsignal till en egen på den här luren? Jag kör xiaomi.eu 9.1 (7.11.9) och kan inte för mitt liv hitta hur jag väljer vad jag vill ha och inte vad Xiaomi tycker passar.
Sådärja, beställde min mix 2 igår. Nu är det bara att vänta på DHL. Kommer förmodligen nästa vecka som en tidig julklapp. Borde slå in den och lägga den under granen så man får en riktig jul i år med.
Jodå det ska du kunna göra, ladda hem en signal, sen går du in på ljud / ringsignal sen + nere i högra hörnet och där väljer du signalen du tankat
Haha, tack som fan. Nu sitter jag och undrar hur jag kunde missa den runda gröna knappen med plusset.
Är det nån som lyckats klura ut hur jobbet med översättning av xiomi.eu:s ROM går till? Jag har jobbat en del med översättning och korrekturläsning och känner att jag skulle kunna bidra. När telefonen meddelar att jag har "158 MB skräpp" som kan tas bort eller visar upp dagens tionde särskrivning så skär det i ögonen.