MI-ONE specifikationer

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hund, 16 augusti 2011.

1. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Jo hehe blev även jag lockad av blade när den först dök upp från ingenstans i England till det priset. Tycker den fortfarande fungerar helt ok med cm7 faktiskt...

Låter ju bra det där med garantin, men frågan är precis som du säger hur väl ignotech sköter det, aldrig hört talas om de förrän just igår när de nämndes i denna tråd.

Förutom de fördelar du nämnt (batteristorleken och dual-boot lockar mig mest), så får jag för mig att den kommer att få ett rejält community, kineserna brukar vara duktiga på hemmasnickeri samt att xiaomi verkar vilja just detta då den kör en custom rom som standard. Nog för att jag tror SG2 har en hel del bakom sig också iom att den är så ofantligt populär... Även skoj att ha något som inte är allt för vanligt här också tycker jag.

Blir att hålla koll på denna tråd så får vi se när möjligheten att få tag på en dyker upp, men risken finns att SG2 sjunker ytterligare i pris innan dess. Kommer ihåg att SGS gick ner till ca 3k, och tror den såldes för runt 2,2k ett tag också. Om priset är likvärdigt, eller till och med lägre på SG2 blir det ju svårt.

2. ignotech

ignotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det stämmer riktigt bra det du skriver om våra garantier. Det kan många intyga som köpt 1 gen FT3 av oss, då en del av dessa höll dålig kvalitet. Alla fick sina plattor utbytta och vi skötte ärendet med vår leverantör angående de trasiga produkterna.

Som vi skrev till dig i mail har vi ännu inte fått 100% svar på priset vi får (och som jag sade gissar vi någonstans runt 3000:- inkl moms) och när första leveransen kan ske, vi har heller inte lagt upp produkten ännu för bokningar. Saken är den att vi hade tänkt ta hem 1st till att börja med och testa själva, men finns det fler som är intresserade vid första leveransen så är det bara att haka på. Finns den inte på hemsidan så är det bara kasta iväg ett mail så bokar vi in dessa antalet telefoner i vår leverans. Men som sagt, vi vet ännu inte pris och tid utan väntar ivrigt på detta.

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Trevligt att ni kikar in och skriver här. Återkom gärna när ni vet mer om det slutgiltiga priset samt leveransdatum.

4. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vi håller uppdateringen här i tråden. :)

5. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta skriver xiaomi på sitt forum, de uppdaterar varje dag. det gick lite segt i början men nu verkar de köra på med lite mer tryck.(texten översatt med google translate)

6. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fått lite pris info nu och med frakter och moms så blir telefon inte så jätte billig ändå.

2500:- + Moms + litet litet påslag.

Då hamnar man runt 3200:-

Känns som man ändå hamnar ganska nära dom kända märkena i prisklass och då är frågan om ngn överhuvudtaget är intresserad?

7. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nej tyvärr, då blir det nästan lite för dyrt för mig.

Får man fråga hur ni har tänkt få tag på den? Eftersom xiaomi inte vill sälja själva. Eller har ni någon som skickar vidare från kina? :)

Internationella butiker säljer ju för mellan 2100kr och 2700, och då slipper man förhoppningsvis moms.

Känns som om den svenska momsen förstör allt :(

8. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Har du tur så slipper du, har du otur så låter det som att det kan bli en något dyrare historia än ignotech (även om även jag hade hoppats på några hundringar mindre), då troligtvis men ännu mer strul vad gäller garanti.

Nu räknade jag på pris om ca $400 då det är vad jag har sett den listas för, får man fråga var den säljs för $300? Det skulle ju ev kunna vara värt risken.

Personligen för min del är det tveksamt om denna lur längre känns prisvärd.

Last edited: 4 december 2011
  9. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nice att se att Ignotech dök upp i tråden, bra initiativ! :)

Men ja tyvärr, 3200kr är nog i territoriet då man undrar om det är värt det, när man kan få en SGS2 för 4000kr. Även om det med tanke på hårdvaran fortfarande är rätt billigt jämfört med motsvarande lurar från andra tillverkare så är det ju ett helt nytt oprövat märke som aldrig släppt en telefon innan. Även om eran garanti är bra, så vill man ju helst slippa byta ut sin lur och det har gått lite rykten om att första batchen inte varit problemfri(lägg märke till att artikeln är några månader gammal dock så det kanske var lösa rykten el så har de fått ordning på det).
    Xiaomi Phones Face Serious Quality Questions | Tech in Asia

Håller med, för 400USD så hade jag hellre köpt den från ignotech för 3200kr och slippa alla besvär som ev tull, garantiärenden etc.
    Men för 300USD så hade jag kunnat tänka mig att chansa.
    Som det är nu så lutar det mer åt en SGS2a för mig. MI-ONE var mer lockande när den låg vid 2000kr strecket än 3000kr strecket.

10. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nåja, inte riktigt 300$, men 319$ Xiaomi Phone MiOne (M1) MIUI OS 1.5GHz Dual Core 4-inch Capacitive Tocuh HOTMID.com
    Då hamnar man på 2700kr med moms.

Själv så väntar jag på vad dealextreme ska ta för pris. Går den att få för ~2600kr från en någorlunda känd butik så blir det ett köp, annars får det vara.

Android-sale tar ju för övrigt 369$, men de litar jag inte alltför mycket på...

Såg någon jämförelse med allt de fixat sedans förproduktionsexemplaren, så det borde inte vara något problem längre. Får man hoppas ;)

11. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Moms/Skatt förstör allt för företagare i Sverige.
    Det är svårt att hålla låga priser samtidigt som man ska vara billigast. :(

Och när man importerar som företag så är det så mkt extra som tillkommer med ekonomiskt. Staten skall ha % på allt. Bankerna skall ha % på alla transaktioner, sedan ska du ha snabb leverans, då ska transportföretaget ha bra betalt med. Det är svårt. :) Många som kollar priser från te.x Kina, ser att det är fri frakt, ja det är det ibland på små order, men då är det väntetid på 3-6veckor som gäller. Det brukar inte gå fort då inte och sådant kan man inte använda som företagare. Så det blir inte lite jätte billigt i slutändan. / ignotech.se

12. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja vi tänkte hålla oss lite aktiva här i forumet nu eftersom vi kör mkt Android produkter och vi Svenskar är lite dåliga på detta med Andorid så Swedroid forumet är det ända som gäller om man samtidigt vill ha kontakt med användare.... / ignotech.se

13. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Våra kontakter som tillhandahåller många av våra produkter har tillgång till dessa telefoner för leverans i veckan om så skulle vara fallet, men vi själva ligger också och avvaktar lite, vi får se till vår order i slutet av denna vecka om vi ska ta med ett par teleoner eller ikke. Inte bestämt. / ignotech.se

14. Wang

Wang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men hur är det med kompatibilitet? Läste någonstans att telefonen inte hade 3g? Står även på deras hemsida att de funderar på att börja tillverka en version med stöd för cdma nät. Kan verkligen ingenting om detta så rätta mig om jag har fel men använder sig inte Sverige sig av cdma?

15. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Mottagna gillanden:
    6.733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Cdma är väl en mobil med inbyggt simkort som inte kan bytas ut.

| MIUI Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

16. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Support band:
    2G: GSM 900/1800/1900; 3G: WCDMA 900/2100MHz

17. Wang

Wang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Här har vi en sida som påstår att xiaomi inte har stöd för 3g:
    http://micgadget.com/18103/china-unicom-reportedly-buys-2-million-xiaomi-phones/

18. ignotech

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det där stämmer inte.

Connectivity
    Connectivity Technology: GSM + WCDMA 3G network
    Network Band: GSM 850/900/1800/1900 MHz & WCDMA 850/1900/2100 MHz
    Data Technology: GPRS / EDGE / HSPA+
    Bluetooth: Bluetooth 2.1
    WLan: Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
    USB: USB 2.0
    GPS: GPS/A-GPS

Wang gillar detta.
  19. pimis

pimis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

20. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

De ger ju olika info. De säger både att den finns i lager och att den ska komma in den 18:e
    Om du ska beställa så testa först med ett billigt skärmskydd eller något sånt, för man hittar nästan inget om dem på internet, varken negativt eller positivt. Och berätta hur det gick i så fall.

Dealextreme har nu lagt upp den på hemsidan, men antingen försöker de "leka" med oss, eller så är de helt hjärndöda. De tar nämligen 599USD, trots att de slipper moms, garanti (de verkar dock erbjuda sig att skicka vidare telefoner till xiaomi, om vi står för frakten) och allt sånt.

Själv så tänker jag inte betala mer än ca 380-390USD och då ifrån en säkrare affär än android-sales.com

Hotmid och ligtake verkar nu vara våra största hopp. Efter årsskiftet borde tillgången bli bättre.

Kan inte ignotech sälja lite svart? ;)

Last edited: 6 december 2011