Beställde express med dhl. 30 euro. Efter en vecka mailade de och sa att jag får betala 25 euro till för sverige ligger avlägset bort och det är omöjligt för dem att kalkylera en sådan sak. Då säger jag åt dem att ändra till gp och betala tillbaka mellanskillnaden (dhl var nästan dubbelt så dyrt), men det går ju inte för enligt dem är gp mycket dyrare, egentligen. Sen glömmer de bort min order i nästan två veckor, innan jag efter upprepade försök försöker få ett trackingnummer. ...Men det var iaf välpackat och priset på själva produkten tycker jag var bra, men sidan i sig kändes klåparaktig.
Tack för din input. Har själv ingen erfarenhet av dom. När vi ändå diskuterar dom. Har dom EU-lager? Eller var det Kina/Hongkong?
Finns eu-lager på telefoner men surfplattorna går från kina. Slapp tullen dock, men det var nog mest flax :-)
Tar du global priority shipping blir fraktkostnader och tull inget problem. Det brukar ta ca 2 veckor från beställning tills att paketet finns att hämta ut. Paketet slussas då via UK. Mrfritzy tog den snabbare DHL frakten och då kan man råka ut för extrakostnader och ev. moms/tullavgift. Jag skippar alltid DHL p g a deras remote area avgift.
Tack flipp. Det är lite snårigt detta med leveranserna. Men TradingShenzhen har bra priser tycker jag. 2600 någon ting, för en 64 Mb. Men ska försöka lägga "global priority shipping" på minnet. Att man får problem mellan black friday och trettion dagen, accepterar jag och undviker den perioden. Det måste vara ett elände att arbeta som speditör den tiden.
Beställde ett extra datakort för mitt halebop till plattan. Vet att den inte funkar med vårat 4g,men visst borde jag kunna nyttja 3g? Eller behöver jag göra nåt först?
Kolla specarna. Tror inte den funkar på 3G! NETWORK 2G bands 4G bands LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500) Speed LTE-A (3CA) Cat12 600/150 Mbps GPRS No EDGE No
Kan man tolka det sim att det kan funka i stadsmiljö men inte annars då ? FDD-LTE: B1/3/5/7/8 Har ju fyra pluppar men ingen data
Om jag minns rätt använde halebop Telias nät. Telia använder 20 /8 /3. Telia bygger ut band 7 och 28a i år. Frekvensband 4G · 3G frekvenser · GSM · 5G för Telia, Tele2, Net1, Tre 4G och frekvensbanden | Smartare Vardag Aktivera data roaming kan nämligen vara det som hindrar mobildata att fungera för dig
Testat men det verkar stopp. Hittar bara tele2 nät om jag söker manuellt dessutom så det finns väl helt enkelt inget att ansluta till? Inte hela världen men lite synd
Tänkte köpa denna plattan men undrar vilken man ska gå på av dessa två? Buy Xiaomi Mi Pad 4 64GB Gold | Xiaomi Mi Pad 4 Price Buy Xiaomi Mi Pad 4 64GB Gold | Xiaomi Mi Pad 4 Price Den ena är wifi china & engelska och den andra multi languages, vilket verkar infatta att svenska finns med direkt eller är det säkrare och gå på china och roota och lägga in en rom själv?
I båda fallen är det nog bäst att flasha in Xiaomi EU, dock brukar det vara 2 veckors väntetid innan man kan låsa upp bootloadern, det talar möjligen för att välja den med stöd för flera språk.
Att inte köpa något som påstås vara "multi-language" Mi Pad är gjord för 1 marknad och det är Kina och vissa asiatiska länder. Vad menar jag; Köp originalet och gör det jag skrev i post 176.
Låter som att köpa den kines & engelska är smidigast då för ev undvika bloatware, har inga problem med engelska i sig men vore bara trevlig med svenska. Då är jag med!
Fast i båda fallen kan han ju låsa upp bootloadern och flasha in Xiaomi EU. Nackdelen med multi-language varianten är väl att man inte kan vara säker på att den är fri från trojaner och olika former av bloatware m.m. Honorbuy är väl dock en ganska respektabel butik så skulle bli förvånad om de installerar vilket skräp som helst på de enheter de säljer, men säker man man förstås inte vara.
Kör orginalfirmware i så fall. Du kan ju avinstallera det flesta kinaapparna och då kan du använda den relativt smärtfritt på engelska i väntan på att bootloadern går att låsa upp.