Ni som beställt via TradingShenz, har ni fått nått tracking nr eller liknande? Min har stått "Payment - successfully recieved" i typ 3-4 arbetsdagar , beställde i tisdags nämligen
Kan det ha med "leverans alternativet" att göra? Om man valt den billigaste leverans alternativet. Tar det också längre tid. Men när jag handlade från Geekbyeing tog det över en vecka innan paket börja "röra på sig". Min frus telefon gick med "dyr frakt". 3-4 dagar så hade jag den i handen. Nääää ... tålamod är en dygd, som vi får god nytta av på planeten "Android".
jag valde de lite dyrare.. skiljde ju bara 20kr.. men de e kanske slappa på o skicka eller så kanske de bara dyker upp
Jag beställde den 28e jan med DHL express och de står fortfarande ”Order Processing” får hoppas de börjar knalla på till veckan här.
I samband med det kinesiska nyåret har de flesta butiker stängt i runt 2 veckor. Trading Shenzhen har ju haft information om detta minst en vecka nu. De börjar skicka paket den 17/2.
Ja då är det ingen idé att beställa före i alla fall. Sen lär det säker ta ett antal dagar för dom att få ordning på fjorton dagars oexpedierade orders.
Ja, det förklarar också varför andra i tråden inte fått sina plattor skickade ännu. Om jag minns rätt har TradingShenzhen haft en stor banner med information om detta sedan minst en vecka tillbaka ändå verkar folk ha missat det.
Tror bara det lite "okunnighet" kring firandet av Kineska nyåret. Stänger ner verksamheten mot kund i två veckor, känns lite knepig på våra breddgrader. Men men, vi får väl snart lära oss att tycka om "hund" på tallriken också. Lutfisk, surströmming, pressylta på grishuvud, pöllsa mm och hela landet stänger i juli pga semester. Vi kan låta "udda vara jämnt". Näää...jag ligger lite lågt någon vecka till med min beställning. Det är kontentan.
Jag hade mina aningar men hade hoppas på att kanske få iväg den innan, men men den som väntar på nåt gott...
haha alla är väl inte kineser o har koll på sånt.. jag tog mig direkt till plattan via länk så jag läste inte om nått nyår nånstans
Kommer inte ihåg exakt men runt 3 veckor Valde " Global Priority (NO EXTRA COSTS) 12-18 Days " Tycker väll den är ganska najs köpte case de hade också men tycker känslan i knapparna var värdelös med detta så ska försöka hitta något bättre case. Inte 100% nöjd med mjukvaran små buggar som jag stör mig på men igentligen inget som förstör funktionen.. Exempelvis att ikoner överlappar varandra på hemskärmen i landskaps läge Inte användt MIUI tidigare men låter ju bra men stör mig starkt på att ikonerna täcker varandra i landskaps läge annars verkar det väll okej
De där tradingshzen eller va de kallar sig borde fan skriva ut att sverige är en sk remote area o att de vill ha 25euro extra så man slipper bli lurad på de 20kr som som ändå skiljde i fraktalternativen.. skrev det till dem också när jag svarade på om jag ville ha express eller global.. nu tog jag global för har ju väntat 2.5v redan o klarar nog lite till.. hade näatan glönt bort att jag beställt den... Blir nog sista gången jag skaffar nån kinapryl om det ska va såhär ..
Vad gäller leveranstid så kan jag rekommendera Honorbuy.com och välja produkter där det står "shipping from EU". Beställde min därifrån och det tog bara ett par dagar och kom med DHL från deras lager i Italien.
Leveranstiden var kanske inte den bästa fick inget mail om extra avgift om remote are men plusades kanske på automatiskt tittade inte så noga. Det stog på deras hemsida att de skulle hålla stängt under kinesiska nyår så mkt möjligt att det tar lite längre tid pga det Förstod det som att du får betala Moms/tull på express frakten, men global priority så fick jag paketet från UK och inom EU så är det ju moms/tullfritt.
Dock blir det väl fortfarande samma problem med ev. avgift för DHL remote area? Edit: Såg just detta på honorbuys hemsida: "Normally, Shipment would be sent out via DHL, but should your address is Remote Area List of DHL, We will change to UPS, Fedex,Or EMS."
Precis. Det är global priority som gäller om man är rädd för extra avgifter. Då slipper man både tull/moms och ev. avgift för remote area. Jag har tidigare rekommenderat tradingshenzhen utifrån att man väljer just "global priority shipping" som fraktalternativ och inte DHL. Tradingshenzhen skriver: "Remote Areas: These are specific zones in different countries such as Switzerland, Italy or India, which are not supplied by DHL. Special charges apply, which differ from one country to another. Please inform yourself before sending whether your city is located in such a "remote area". See Raslist.dhl.com for more information." Om man inte läser på om vilka villkor som gäller för de olika fraktalternativen tycker jag man får skylla sig själv lite.
Duktig du är då . Som lusläser DHLs finstilta text.. vi andra gör inte det och det borde framgå när man beställer att de kostar extra.. wllwr dåe man helt enkelt ge fan i att sälja till länder som sverige... Juat pga allt detta kludd gör att jag håller mig till normala märken/grejer i framtiden..
Normala märken [emoji23][emoji108] Du kan ju inte påstå att det är produktens fel att du inte läst på vad som gäller för dem olika leveransmetoder? Honorbuy och eglobal central vet jag.
Ja men nu har jag redan betalt på tradingshzen.. men om de blir fler kina köp så får jag väl testa de istället