Efter att ha petat på plattan ett par dar nu så är jag ändå nöjd med den.
Har testa ett par olika roms därav MIUI och Lineage os, för att snabbt summera så funkar MIUI romen riktigt bra ändå men man blir begränsad av att man inte kan anpassa som man vill tex ta bort appar från "skrivbordet".
Gillar upplägget gest navigeringen funkar kalas jämfört med Lineage os där man var tvungen och köra en egen app som ändå inte var helt 100, ska dock säga att de går att finputsa MIUI gester då de kan bli lite rörigt ibland.
Plattan i sig känns robust dock en aning tung jämfört med min gamla nexus 7 men det är givetvis en vanesak, de jag reagerade på var att högtalarna satt i botten på plattan hade hoppas på högtalare på båda kortsidorna.
Om man håller för så täcker man högtalarna ganska enkelt och därmed tappar en del ljud.
Vet inte om det bara är på min plattan men power och volym knapparna känns en aning lösa.
Ställer mig en aning tveksam till ansiktesupplåsningen, då den funkar hur fint som helst ena stunden till att inte funka alls nästa...inte jätte snabb men den funkar.
Det var några grejer som jag har reagerat på hittills, hoppas bara nu Lineage os får fullt stöd gester så är givet för min del.
Last edited: 23 februari 2019