Har inte pratat om någon custom rom. Du laddar ner den appen, startar den, klickar en knapp, Google Play-tjänster installeras. Klart.
katho@ Mi pad 4 saknar Google Play och svenskt språkstöd Menar du att det bara är att ladda ner Google Play och installera den så får man svensk språkstöd också? Eller är det bara Google Play på engelska man får?
Nej, det enda du gör är att du installerar ramverket som behövs för Googles tjänster, men du får inte fullt svenskt språkstöd som på tex Xiaomi Mi A1, utan det behöver bakas in i mjukvaran som är specifik för enheten. Jag vet inte heller hur det fungerar med tex Assistant då, när det svenska stödet väl kommer. (Nu vet vi iofs inte hur språkstödet ser ut på Mi Pad 4 - den kanske kommer med svenskt språkstöd, och då räcker det att bara installera Play-apparna/tjänsterna).
Jahaja! Då är gubben med i tankegångarna. Man får allt ha tålamod och vänta. Min förhoppning är att en Mi Pad 4 ska fungera som Mi A1. För den var/är godis.
TechTablets.com publicerade en 22 minuter lång recension för ett par timmar sedan. Jag tycker den ser intressant ut. View: https://www.youtube.com/watch?v=JHn4bARy5bQ&t=1151s
Sugen som fan också men velar om jag ska vänta och köpa mi max 3 ist när den kommer. Tycker mi max 2 är sjukt nice! Kommer alltid på att jag inte använder surfplattor så fort jag köpt en....
Xiaomi Mi Pad 4 starts receiving Global MIUI 10 Vad innebär detta? Är det då att en global version är på väg in?
Katho, om ni Pad 4 levereras med "global miui 10", då har den svenskt språkstöd och hela google "kit:et"? Förstod jag texten jag läste så kommer Ni Pad 4 att förses med "Miui 10" framöver.
Har för mig global har svenskt språk (kör alltid allt på engelska så har aldrig kollat). Ja, hela Google-kitet med Play Store.
Det var detta jag läste: Xiaomi Mi Pad 4 starts receiving Global MIUI 10 Hoppas länken funkar lika bra som min Mi A1.
Kan någon tipsa om en pålitlig hemsida att köpa denna platta från? Verkar ju vara en riktigt bra produkt, med låg prislapp
Ah, ibland är man blind EDIT: Finns inte Google Play och så på den i dagsläget? Ska man invänta MIUI 10?