Nu när du ändå är i farten så släng in Havoc os 2.3 jag va inte så glad i MIUI gränsnittet samt havoc ger dej lite fler saker att optimera.. bara 2 flashningar..os plus gapps
Skillnaden är att havoc är baserad på aosp alltså ej miui utan snarare en renare Android upplevelse som Google själva vill ha det. Lite bilder https://photos.app.goo.gl/U8YDbDZCEVDQrSKU6 Taget från, [ROM][9.x][OFFICIAL] Havoc OS v2.3 | [clover /MI PAD 4] Jag har själv inte testat romen då jag använde vissa funktioner som finns inbyggt i miui så som Second space och dual apps. Skickat från min POCOPHONE F1 via Tapatalk
Min platta befanns sig kl 11.40 idag i Köge i Danmark. Kan man hoppas på att den finns att hämta ut hos postombudet imorgon? Beställningen lades den 10 mars så om den är framme imorgon har det gått 12 dagar.
Fast den kanske transporteras upp till Stockholm inatt och körs ut till postombudet imorgon på morgonen/förmiddagen? Men annars får jag vämnta till mån/tis.
Det som störde mig mest med miui var att jag inte hittade bland inställningarna samt att wifi alltid va off vid omstart trots att den va om i inställningarna..
Vilket fodral och screen protector kör ni på era ? Längtar tills mitt tempered glass kommer hem så man slipper fabrikens plast skydd
Hej, jag tänkte förstöra den goda stämningen med en nybörjarfråga, men är det så att om man skulle köpa t.ex. en Mi Pad 4 som är beskriven så här: XIAOMI Mi Pad 4 4G+64G LTE Global ROM Original Box Snapdragon 660 8" MIUI 9 OS Måste man installera ny ROM etc etc eller kommer den funka rakt ur lådan? Kr2,508.01 XIAOMI Mi Pad 4 4G+64G LTE Global ROM Original Box Snapdragon 660 8" MIUI 9 OS Tablet PC Tablet PC from Computer & Networking on banggood.com
Eftersom Mi Pad inte är gjord för Europa så är det vissa saker som inte kommer funka som tänkt. Alltså plattan är i grund och botten gjord för Kina. Om du menar att plattan kommer fungera, absolut men förvänta dig inga uppdateringar eller en vettig rom. Taget från sidan du länka till "This Tablet is Global version, it supports multi language and Google Play app,but not OTA update." Alltså får du plattan som den är utan möjlighet för uppdatering via luften. Skickat från min POCOPHONE F1 via Tapatalk
Plattan har kl 24 i natt landat i postens paketterminal i Segeltorp här i Stockholm. Då borde den ju delas ut till postombudet idag kan jag tycka men jag har ännu inte fått något meddelande om att så har skett, kommer den inte delas ut förens på måndag?
Köp en Multiversion som är ”upplåst” (köp inte CN) Sen installera om den på 10 min med senaste beta versionen från xiaomi.eu Scrolla bakåt lite så ser du allt jag har gjort från köp till installation
Vi är några som köpt våra Mi Pad 4 plus från TradingShanzen med ett installerat Xiaomi.EU. Det är det bästa för oss noviser. Då kan du köra plattan som den är, direkt ur kartongen. Vill du sedan kunna uppdatera den automatiskt, OTA. Då måste du byta recovery till TWRP. Lite bök kanske men mycket lärorik övning.
Jag tänker mig att folk kanske har beställt saker med posten förr och vet om paket som ankomer deras terminaler brukar delas ut samma dag eller dagen efter/ett par dagar efter.