Förmodligen är assistenten i systemet av annat Id och dessutom in lagd som system app och inte användar app, någon hos xiaomi.eu har väl.gjort bort sig el lagt in en modifierad version av assistenten om nu det är Googles egna assistent.
Inget att oroa sig för direkt.
Vad gäller appen du bad oss testa så sökte jag upp apkn på nätet, att sideloada en app betyder inte att appen är korrekt eller "original" betyder bara att jag installera den från annat håll. Så som Android auto exempelvis finns inte i Sverige än men går fortfarande ladda ner från nätet.
Att få det där meddelandet från play store om att ens platta inte är kompatibel, går att kringgå.
Jag tror du behöver ta en stund och googla lite vad gäller hur du ska kringgå det där och även vad sideloada appar betyder samt kanske allmänt om hur en Android enhet fungerar.
Utan att låta otrevlig nu, jag bara menar att din spontant reaktion är "vad" "varför" äh sälja enheten. Tro mig enheten klara av allt vad alla andra gör. Skillnaden är att visa tillverkare helt enkelt betalat för visst funktionsstöd ur boxen 
how to get around your device isn't compatible with this version - Sök på Google
Last edited: 23 mars 2019