Är det någon som vet om surfplattan med ROM:en xiaomi.eu stödjer bluetooth dual audio (plattan skickar ut ljud till två blåtandshörlurar samtidigt)?
Jag köpte detta cover som funkar klockrent med låsning av skärm när man stänger. Jag vet att många haft problem med Gearbest.com men jag har väl haft tur, för allt har funkat väldigt bra med dom.
Läser tråden med intresse. Och skriver lite hastigt från mobilen. En fråga till; det står ofta att "OTA" inte stöds när en leverantör säljer en "icke CN" platta. När upphör OTA att fungera? Och vad är det som upphör? På min Mi A1 lur får jag automatiskt en "blänkare" när det är dax att uppdatera. Är det denna funktion som går förlorad?
Normalt beror det på att säljaren installerat en hemkokt rom med internationellt språkstöd. Eftersom den är modifierad firmware fungerar inte officiella uppdateringar över huvudtaget, varken OTA eller manuellt. Det kan också ligga malware i dessa "shopromar". På telefoner och surfplattor från Xiaomi är den bästa lösningen därför att låsa upp bootloadern och installera Xiaomi EU som fungerar att uppdagera både OTA och manuellt.
Tack för Din "input", flipp! Tjugofemöringarna faller på plats lite sakta men säkert. Himla bra med detta forum. Att som "novis" kunna bolla tankar och få ordning på tänker är guld värt.
Så här efter ett tag, är ni som har Plus fortfarande nöjda? Jag har den andra och är nöjd men min Sony Z Tablet är för seg till att göra något vettigt med (film, DN, Readly) och tänkte om Plus är rätt väg att gå?
Har "plussen" fingeravtrycksläsare? Eller är det bara facial recognition som gäller? Skulle vara mycket tacksam för svar. Har sökt på nätet men jag känner mig ändå inte säker...
Är det nån nackdel med att ha den vanlig kinesiska mjukvaran? Det ska väl finnas engelska att köra på den? Vad är annars fördelen med den internationella rom man kan byta till, om man ändå kör engelska på den?
Den kinesiska har väl inte Google Play eller övriga Google-tjänster installerad? Men visst, flashar du in dem är det säkert ingen större skillnad.
Har inte provat MIUI på typ 3-4 år, men då har jag för mig det var mycket som ännu var på kinesiska trots man valde engelska. Plus en massa kinesiska appar som var integrerade i android som krånglade till det. Kan det ännu vara likadant? Frågar för det är klart billigare med den kinesiska än de som flashats om. Orkar ju inte vänta 720h... men om det går bra med den kinesiska så är det lugnt ändå.
MI Pad 4 finns inte med någon global rom då den är enbart tänkt för kinesisk marknad i grund och botten. Om ni finner en enhet med "global rom" eller "multi language rom" så är det i själva verket en icke officiell vendor rom "butiks rom". Så frågan köpa kinesisk Mi Pad 4 el annan. Finns bara 1 Mi Pad 4 för endast 1 marknad. Mitt tips är köp enheten i dess original skick, obruten förpackning. Kör in play store via play store apk installer och testa. Inte nöjd? Kör in xiaomi.eu Orkar inte vänta på 90-720h för att låsa upp bootloader för att få in xiaomi.eu. Ja då får du hitta på en egen lösning Mitt tips är iaf håll er borta från vendor romar, dem är skapade för endast ett syfte...
Lekt med min plus i dryga veckan. Helförtjust! Jag kommer ju dock aldrig använda mig av tradingshenzhen igen. Känns som ett gediget bygge, ser fram emot fler varianter i svensk handel!