Mi Fit-appen visar aktuella stegantalet för dagen, men inget sparas undan, ingen historik sedan senaste uppdateringen.
Senaste uppdateringen skapar uppenbarligen problemen vilket vi redan konstaterat. Logga ut och in igen gjorde att jag fick nattens sömndata i alla fall, men risken är att man måste göra det varje morgon enligt recensioner i play!
När orginalappen började krångla laddade jag ner en app som rekommenderas i detta forum (tack för tips). När jag sedan läser utvärdering av min sömn så kan man milt säga att diskrepansen är stor mellan de 2 apparna.
Har bara haft bandet ett par dagar och första natten funkade sömnen bra, men igår så började den registrera sömn kl 03.12, jag la mig kl 22. Uppvaknadet registrerades rätt. Någon som vet vad det kan bero på? Använder notify & fitness. MI Fit får ingen sömndata alls även om jag loggar ut/in.
Är det i Notify & fitness som den visar det? I så fall, testa o ändra till en annan version av sleep analysis version. Jag använder 4.7 och den registrerade precis som vanligt igår
Ännu funkar den inte som den ska, provade logga ut från appen också men till min förvåning gick inte det Idag lanserar dom mi band 5 och hoppas dom lyckas fixa appen snart
jag rulla mi fit appen till förra versionen och allt fungerar. Jäklar tråkigt att de inte fixat problemet med nya än. Laddade ner apk för förra versionen och avinstallera den nya, sedan installera gamla versionen. Mi Fit APKs - APKMirror Version: Mi Fit 4.1.0
Jag rullade tillbaka till en äldre version där allt funkade förutom att stegen den 8 juni var borta så min "streak" bröts (no big deal). idag chansade jag på att uppdatera eftersom jag såg att den vara daterad 12 juni och det ser okej ut (men stegen 8 juni har förstås inte kommit tillbaka).
Hej! Jag har haft min Xiaomi Mi band 4 i ett par månader. Funkat fintfint! Men sista två veckorna får jag inte längre någon notis klockan när jag får sms. Alla andra notiser (samtal, whatsapp, Instagram, ja alla andra appar) funkar men inte sms. Har försökt med det mesta, fabriksåterställt osv. Får det inte att funka. Nån som har tips?
Har kollat det samt slagit av och på det i inställningar men det funkar ändå inte. Har gjort factory-reset, startat om telefonen men ingenting vill funka.
Har haft armbandet knappt 2månader nu. Måste säga att det är rätt kasst. Sömnregistreringen missar att man somnar om på morgonen, missar tupplurar osv. Pulstagningen vid träning är värdelös när jag jämför med Garmin cykeldator Edge. Har ett par kompisar som köpt Huawais motsvarighet som är knappt 2 hundringar dyrare, men mycket bättre.
Jag håller ju med om att min apple watch var bättre. Men för 349kr så vibrerar den när telefonen vill ha uppmärksamhet, mäter typ hur många steg jag gått och styr spotify Tycker i min värld att det är billigt och imponerande. För den pengen kan jag knappt köpa EN middag åt familjen (utemat alltså)
Jo jag provade den app du rekommenderade. Men den missar nästan lika mycket när det gäller sömnen, träningsdelen har jag inte testat. Frågan är väl om hårdvaran (armbandet) är tillräckligt bra? Apparna kan ju bara utvärdera vad hårdvaran indikerar. Off topix: Till kompisarnas Huawaiband kom det nyligen en uppdatering som gjorde att den numer oxå kan presentera blodets syrehalt.